Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / اشکودا به دستیار آمازون مجهز شد؛

کنترل شارژ خودروهای برقی اشکودا با دستیار صوتی الکسا

پنج شنبه | ۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۰:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۵۳۸۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت خودروسازی اشکودا، دستیار صوتی آمازون (الکسا) را برای کمک به شارژ خودروهای برقی و نمایش اطلاعات درباره میزان شارژ باقیمانده و مسافت قابل پیمایش خودرو با این مقدار شارژ بکار گرفته است.

به گزارش کارپرس، شرکت خودروسازی اشکودا با اضافه کردن دستیار صوتی آمازون (الکسا) به خودروهای تولیدی خود عملیات شارژ خودروهای برقی را بهینه سازی کرده است.

این دستیار صوتی به شارژ خودرو برقی کمک کرده و اطلاعاتی درباره میدان شارژ باقیمانده در باتری را بدون نیاز به تعامل انسان و ماشین فراهم می کند.

هنگامی که خودرو اشکودا به پایانه شارژ متصل می شود، نرم افزار داخلی «Skoda Connect» ضمن برقراری اتصال با دستیار صوتی می تواند طبق فرمان الکسا عملیات شارژ باتری را آغاز یا متوقف کند و نیز مقدار ذخیره انرژی و مسافتی که با آن مقدار شارژ قابل پیمایش خواهد بود را نمایش دهد.

برای این منظور کافی است رانندگان فقط کابل شارژ را به خودرو متصل کرده و از طریق دستگاه صوتی الکسا یا گوشی همراه خود این فرمان را صادر کنند: "الکسا، می خواهم شارژ خودرویم را آغاز کنم."

به گفته این خودروساز جمهوری چک، در نسخه جدید «Skoda Connect» دستیار صوتی قادر به برقراری ارتباط به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی است، فضای داخلی خودرو را قبل از رانندگی خنک یا گرم می کند، به راننده اطلاع می دهد که آیا درب ها و شیشه های خودرو بسته هستند یا خیر و نیز اطلاعاتی را درباره وضعیت فنی آن فراهم می کند.

در حال حاضر قابلیت شارژ راه دور از طریق دستیار صوتی فقط برای دو مدل هاچ بک برقی CitiGo-e iV و نیز لیفت بک هیبریدی Superb iV فعال شده اما بعدها قرار است مدل هایی از خانواده Octavia iV شامل خودرو اسپرت RS نیز به این قابلیت مجهز شوند.

به علاوه اشکودا وعده داده سیستم کنترل خانگی هوشمند «Google Home» را نیز به خودروهایش اضافه می کند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کنترل شارژ خودروهای برقی اشکودا با دستیار صوتی الکسا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است