Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
فناوری «C-V۲X» در راه است؛

آزمایش فناوری هوشمندسازی خودروهای فورد در چین

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۳:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۵۱۹۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت فورد سال آینده نخستین خودروهای هوشمند خود را در چین عرضه می کند و به همین منظور مراحل نهایی آزمایش فناوری هوشمند «C-V2X» که باعث ارتباط وسایل نقلیه با زیرساخت های جاده ای و عابران پیاده می شود را آغاز کرده است.

به گزارش کارپرس، شرکت فورد مراحل نهایی آزمایش فناوری هوشمند خودرو «C-V2X» را در استان هونان چین آغاز کرده است.

فورد شعبه چین در بیانیه ای اعلام کرد این آزمایشات در بزرگراهی به طول 100 کیلومتر و جاده های عمومی منطقه ای به وسعت 100 کیلومتر مربع در شهر چانگشا، مرکز استان هونان چین، انجام می شود.

فورد قصد دارد در سال 2021 فناوری «C-V2X» را در همه خودروهای خود در چین نصب کند و به این ترتیب گامی بلند را راستای عرضه نخستین خودروهای هوشمند در این کشور بردارد.

این فناوری که مخفف عبارت «ارتباط سلولی خودرو با همه چیز» است امکان ارتباط بی سیم بین خودرو با زیرساخت های جاده ای، عابران پیاده، دوچرخه سواران و اسکوترهای برقی را فراهم می کند.

فورد مدعی است این فناوری که نخستین بار اواخر سال 2017 در چین آزمایش شد می تواند به ایمن سازی بهتر و کاهش تصادفات کمک کند چرا که خودروها می توانند از طریق ارتباط گیری با یکدیگر و نیز زیرساخت های جاده ای، عابران پیاده، دوچرخه سواران و سایر کاربران مسیر را تشخیص دهند.

این سیستم به گونه ‌ای کار می‌کند که با نصب یک جعبه ارتباط در چهارراه ‌ها، دیگر وسایل نقلیه مانند خودروها و حتی عابرین پیاده با استفاده از تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند به آن متصل می‌شوند. این ارتباط می ‌‎تواند از نوع بلوتوث یا وای ‌فای یا دیگر راه‌ های ارتباطی باشد، در هر صورت جعبه دریافت کننده و ارسال کننده سیگنال باید داده‌های دریافتی را ترجمه و به همان شکل ارسال کند. به این شکل تمامی کاربران سیستم با یکدیگر در ارتباط هستند.

به گفته فورد این فناوری همچنین از توسعه رانندگی خودران پشتیبانی خواهد کرد.

این خودروساز آمریکایی اعلام کرد فناوری تحت آزمایش در شهر چانگسا اواخر امسال در دسترس گروهی منتخب از مالکان خودرو قرار خواهد گرفت تا جهت اعمال تغییرات بعدی قبل از تولید انبوه در سال 2021 آزمایش شود.

منبع: چاینادیلی

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آزمایش فناوری هوشمندسازی خودروهای فورد در چین

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است