Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
برای نخستین بار اتفاق افتاد:

استفاده پورشه از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت پیستون

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۳:۳۶ | کد خبر: CP- ۱۵۱۸۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت پورشه برای نخستین بار از فناوری چاپ سه بعدی برای تولید پیستون های موتور خودرو پرچمدار خود «911 GT2 RS» استفاده کرده است.

به گزارش کارپرس، استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در شرکت پورشه قدمت طولانی دارد تا جایی که این سازنده خودروهای اسپرت سال هاست از چاپ سه بعدی در ساخت نمونه های اولیه (پروتوتایپ) خودرو، تولید قطعات یدکی برای خودروهای اسپرت کلاسیک و چند حوزه دیگر بهره می گیرد.

با این حال برای نخستین بار این خودروساز از چاپ سه بعدی برای تولید پیستون های موتور در مدل پرچمدار خود «911 GT2 RS» استفاده کرده است.

پیستون های چاپ سه بعدی باعث افزایش قدرت و کارایی موتور می شوند چرا که در این روش پیستون ها 10 درصد سبک تر شده و دارای یک سیستم خنک کنندگی یکپارچه و بسته می شوند که با روش های سنتی امکان پذیر نخواهد بود.

«فرانک ایکنگر» عضو دپارتمان توسعه رانندگی پیشرفته پورشه می گوید: "به لطف پیستون های جدید و سبک تر می توانیم سرعت موتور را افزایش داده، بار دما را روی پیستون ها کاهش داده و عمل احتراق را بهینه کنیم."

پیستون های مدل «911 GT2 RS» پورشه با همکاری شرکت «Mahle and Trumpf» به صورت لایه لایه و بدون نیاز به ساخت قبلی یک ابزار یا قالب ویژه تولید می شوند. این پیستون ها از پودر فلزی با خلوص بالا ساخته شده اند که با پرتوهای لیزر ذوب می شوند.

پوشه همچنین صندلی های سفارشی خودرو را با چاپ سه بعدی می سازد که در این فرآیند خریداران می توانند بین سه سطح استحکام صندلی – سخت، متوسط و نرم – یکی را انتخاب کنند.

پیستون هایی که با فناوری چاپ سه بعدی تولید شدند تست استحکام و دوام را پشت سر گذاشته اند و نتایج نشان داد که همه پیستون ها از این آزمایشات سربلند بیرون آمدند.

پورشه می گوید با این روش نقطه عطف جدیدی را در استفاده از فرآیندهای جدید برای قطعات تحت فشار بالای رانندگی شکل داده است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استفاده پورشه از فناوری چاپ سه بعدی برای ساخت پیستون

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است