Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در واکنش به گزارش IIHS اعلام شد:

فناوری خودران از ۷۲ درصد تصادفات جلوگیری می کند

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۴:۴۶ | کد خبر: CP- ۱۴۷۲۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
به رغم نتایج گزارش اخیر مؤسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS)، شرکت های فعال در صنعت خودران معتقدند که اتومبیل های خودران می توانند از 72 درصد تصادفات جلوگیری کنند.

به گزارش کارپرس، شرکت های فعال در زمینه اتومبیل های خودران نسبت به مطالعه اخیر «مؤسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا» (IIHS) واکنش نشان دادند.

این مؤسسه روز پنج شنبه با تحلیل 5 هزار تصادف خودرویی در آمریکا نتیجه گیری کرده بود که فقط یک سوم تصادفات جاده ای را می توان از طریق خودروهای بدون راننده کاهش داد.

با این حال شرکت های فعال در صنعت اتومبیل های خودران آمریکا بلافاصله نسبت به این گزارش واکنش داده و مدعی شدند که مطالعه مذکور توانمندی های فناوری خودران را دست کم گرفته است.

در همین راستا کنسرسیومی آمریکایی متشکل از شرکت های فناوری خودران موسوم به «شرکای آموزش خودکار خودرو» اعلام کرد که اتومبیل های خودران می توانند از حدود 72 درصد تصادفات جلوگیری کنند.

این گروه در یک پست وبلاگی نوشت تعیین نرخ پیشگیری از تصادفات «اساساً بر پایه حدس و گمان» است اما شرکت های سازنده خودروهای بدون راننده سال هاست که توان خود برای کاهش چشمگیر تصادفات را اعلام کرده اند و حتی برخی از آنها نظیر جنرال موتورز خود را عضو کلیدی برای تحقق هدف "تصادفات صفر" می نامند.

در همین حال «ائتلاف نوآوری خودرو» - یک گروه صنعت خودرو - نیز در بیانیه ای نسبت به گزارش مؤسسه IIHS واکنش نشان داد و اعلام کرد حتی کاهش تلفات ترافیکی به اندازه یک سوم نیز باعث افتخار خواهد بود اما اعضای این ائتلاف قصد دارند به اهداف بالاتری برسند.

گفتنی است مؤسسه IIHS در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود فقط ۲۴ درصد از تصادفات به دلیل خطاهای حسی یا ادراکی رخ می‌دهند و ۱۰ درصد آنها به دلیل مصرف الکل و خودران‌ ها قادر به جبران این بخش هستند درحالی که مابقی تصادفات به دلیل اشتباهات در تصمیم گیری‌، پیش بینی و عملکرد رخ می‌دهد و سیستم خودران قادر به برطرف کردن آن نیست.

منبع: auto.economictimes

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری خودران از ۷۲ درصد تصادفات جلوگیری می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است