Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
شرکت چینی اعلام آمادگی کرد:

ساخت باتری خودرو برقی با طول عمر ۱۶ سال

دوشنبه | ۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۱:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۴۷۱۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
یک شرکت چینی سازنده باتری خودروهای برقی از آمادگی خود برای ساخت یک باتری با "طول عمر 16 سال و قابلیت پیمودن 2 میلیون کیلومتر" خبر داد.

به گزارش کارپرس، شرکت چینی «Contemporary Amperex Technology» برای ساخت باتری خودرو برقی با طول عمر بالا و قابلیت پیمودن بیش از یک میلیون مایل اعلام آمادگی کرد.

مدیر این شرکت چینی که باتری محصولات برقی تسلا و فولکس واگن را تأمین می کند اعلام کرد آماده تولید یک باتری با طول عمر 16 سال و قابلیت پیمودن 2 میلیون کیلومتر (1/24 میلیون مایل) است.

به گزارش «BloombergNFF»، گارانتی باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی در حال حاضر حداکثر 150 هزار مایل یا هشت سال است.

ساخت یک باتری با طول عمر بیش از یک میلیون مایل نقطه عطفی در صنعت خودروهای برقی و یک مزیت بالقوه برای خودروسازانی محسوب می شود که در تلاشند تا رانندگان را به سمت مدل های برقی سوق دهند.

به علاوه افزایش طول عمر باتری یک پیشرفت مهم و کلیدی در این حوزه تلقی می شود چرا که در این صورت پک باتری را می توان در خودرو دوم مورد استفاده مجدد قرار داد.

این امر باعث کاهش هزینه های مالکیت یک خودرو برقی می شود، نشانه ای مثبت برای صنعتی که به دنبال احیای فروش از دست رفته خود به دلیل شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت های نفت است.

«زنگ یوکون» رئیس شرکت باتری ساز چینی طی مصاحبه ای در دفتر مرکزی این شرکت عنوان کرد: "اگر کسی سفارش بدهد، ما آمادگی ساخت آن را داریم."

وی ضمن خودداری از افشای اینکه آیا قرارداد ساخت باتری های با طول مسافت بالا امضا شده است یا خیر، خاطرنشان کرد ساخت این باتری ها حدود 10 درصد بیشتر از باتری هایی که اکنون در خودروهای برقی استفاده می شوند هزینه خواهد شد.

این شرکت چینی در حال حاضر بزرگ ترین سازنده باتری در جهان محسوب می شود.

طبق این گزارش، نگرانی درباره کاهش قدرت باتری و لزوم تعویض آن پس از چند سال یکی از عواملی است که مصرف کنندگان را از خرید خودروهای برقی بازداشته است.

تسلا سال گذشته اعلام کرد در صدد تولید یک باتری با قابلیت پیمودن یک میلیون مایل (معروف به باتری میلیون مایلی) است و جنرال موتورز نیز ماه گذشته خبر داد که به تولید این مدل باتری نزدیک شده است.

1 میلیون مایل معادل با 50 بار چرخیدن دور کره زمین است.

منبع: هندوستان تایمز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت باتری خودرو برقی با طول عمر ۱۶ سال

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است