Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلودگی هوای شهرداری مشهد خبر داد؛

ثبت ۲۳۷ هزار پذیرش در مراکز معاینه فنی مشهد از ابتدای سال تا کنون

پنج شنبه | ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۹:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۳۱۸۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلودگی هوای شهرداری مشهد گفت: از ابتدای امسال تا ۱۷ دی، ۲۳۷ هزار مورد پذیرش در مراکز معاینه فنی مشهد به ثبت رسیده است.
به گزارش کارپرس، مرتضی هدشی در نشست خبری «طرح کاهش آلودگی هوا LEZ» که در ساختمان معاونت حمل‌ونقل برگزار شد، اظهار کرد: در تعداد مراجعه به مراکز فنی، ۷۰ درصد خودروها نمره قبولی و ۳۰ درصد مردود شده‌اند.

وی با بیان اینکه «در مراکز معاینه فنی، ایمنی و آلایندگی خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرد»، ادامه داد: از ابتدای امسال تا ۱۷ دی ۲۳۷ هزار مورد پذیرش در مراکز معاینه فنی مشهد به ثبت رسیده است که ۱۶۷ هزار و ۲۶۲ مورد، موفق به دریافت معاینه فنی شده‌اند و در حوزه آلایندگی،۴۰ درصد از خودروهای مراجعه‌شده، مردود شده‌اند.

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلودگی هوای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه «در حال حاضر سامانه یکپارچه معاینه فنی را داریم»، بیان کرد: خودرو قبل از ورود به سالن توسط دوربین‌های پلاک‌های اصالت خودرو سنجیده می‌شود و به محض ورود به سازمان توسط پلاک‌خوان دوباره کنترل می‌شود و با این کار، تخلفات به طرز قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده‌است.

هدشی اذعان کرد: منکر خطای اپراتورها نیستیم، اما دستگاه‌های نظارتی هم به شکل ۲۴ ساعته و مداوم نمی‌توانند در مراکز حضور داشته باشند، اما مکانیزم‌های مشخصی باید کنترل شود و مراجعه مکرر و مستمر و جلسات اطلاع‌رسانی مدیران مراکز باید باشد تا به کاهش تخلفات کمک شود.

رئیس اداره راهبری و نظارت بر مراکز معاینه فنی و کاهش آلودگی هوای شهرداری مشهد، تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجه با تخلفات، موارد را منعکس کنند و ما آمادگی داریم تا کلیه گزارش‌هایی که به هر شکلی انتقال داده می‌شود را مورد بررسی قرار دهیم و مطابق با دستورعمل آیین‌نامه ۳ نحوه صدور با متخلف و مرکز برخورد کنیم و در مواجه با این موارد خودمان به آن تخلف دامن نزنیم و این موضوع را دغدغه‌ای ملی و کشوری بدانیم و اطلاع‌رسانی کنیم.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ثبت ۲۳۷ هزار پذیرش در مراکز معاینه فنی مشهد از ابتدای سال تا کنون

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است