Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تست کوتاه برلیانس کراس C۳؛

تجربه رانندگی با رقیب چشم بادامی ۲۰۷

یکشنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۷:۰۱ | کد خبر: CP- ۳۴۹۰ | سرویس: تست و بررسی خودرو
کارپرسبابک چهارباشیان:
خوودرو های هاچ بک با توجه به مشخصات ذاتی خود از جمله حجم کم، جوان پسند و اقتصادی بودن همواره از جایگاه مناسبی در بین خانواده های شهری برخوردار بوده اند؛ اما متاسفانه با توجه به بازار انحصاری و الزامات اجتماعی، این کلاس خودرو همواره در مهجوریت بوده و سال هاست که جوانان انتخاب های محدودی برای خرید هاچ بک ها داشته اند.

کارپرس / خودروهای جمع جور یکی از گزینه های مناسب برای حل معضل تک سرنشین هاست و در سالیان گذشته سلطان بلامنازع این سگمنت، خانواده 206 بوده و هست. فرانسوی (مثلا) ریزه میزه ای که با گذشت قرن ها! از طراحی آن، هم چنان در بازار کشورمان طرفدار داشته و طبیعتا به علت عدم وجود رقیبی شایسته، انحصارش از سوی خودروساز و بازار حفظ شده است،  اما اخیرا با ورود خودروهایی همچون رنو ساندرو و برلیانس H320 تاج تخت این پادشاه سال خورده کمی به لرزه درآمده است، و اکنون نیز پارس خودرو نوید رقیبی جدید و جدی را به این بازار جذاب می دهد. برلیانسی با قدی کمی بلند و بروز تر. برلیانس کراس (c3)

 

برلیانس از کجا آمده ؟

برلیانس آتو، خودروسازی چینی است که در زمینه مونتاژ خودروهای شرکت‌های ب‌ام‌و، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، پینینفارینا و ایتال‌دیزاین فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۹۲ توسط یانگ رونگ راه‌اندازی شد و تا سال ۲۰۰۲ تنها به تولید مینی بوس اشتغال داشت. از سال ۲۰۰۳ در پی امضای قرارداد با ب‌ام‌و شروع به مونتاژ اتومبیل نمود. شرکت برلیانس در سال ۲۰۱ تعداد ۶۵۰ هزار دستگاه اتومبیل تولید کرد و در سال ۲۰۱۳ به‌ عنوان ششمین تولیدکننده خودرو جمهوری خلق چین شناخته می‌شود.

برلیانس که ۱۰۰درصد خصوصی است از سال‌ ۲۰۰۲ شروع به تولید انواع سواری برای بازار چین کرد و ظرفیت تولید خود را به حدود ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال رسانده است.

شاید نقطه اصلی اشتراک پارس خودرو و برلیانس، مونتاژ محدود و با کیفیت خودرو های سایر خودروسازان بنام دنیا باشد. اما دلیل اصلی این شراکت را می توان وجود تحریم های کمرشکن و نبود خودرو کافی در بازار زیر 80 میلیون تومان عنوان کرد. کمبودی که با کاهش تولید 206 بیش از پیش به چشم آمد. پارس خودرو هم اکنون با عرضه 3 مدل از خودروهای این کمپانی به بازار ایران شراکت خود را با برلیانس توسعه داده و ایرانیان با اعتماد به برند پارس خودرو منتظر محصول چهارم از این شراکت هستند.

 

5 سانتی متر بلندتر (طراحی خارجی)

قطعا نمی توان تغییرات اندک این مدل با برلیانس H320  را انکار کرد. تغییرات میلیمتری که تشخیص آنرا با برادر خود بسیار سخت می کند. استراتژی طراحی که به مانند سایر خودرو های کراس مانند دانگ فنگ H30 ، رنو ساندرو استپ وی ، تفاوت عمده این نسخه نسبت به نسخه هاچ بک معمولی ، فلپ های پلاستیکی گلگیر ها، رینگ های بزرگ تر و سقف مشکی از مشخصه هایی هستند که نسخه کراس را از سایر اعضای خانواده متمایز می کند.

brilliance c3 28

این کراس به واسطه روف رک و تغییرات ارتفاع اندک در سیستم تعلیق 5 سانتی متر بلندتر از H320 است. اما به لطف همکاری برلیانس و BMW ظاهر این خودرو همواره علت اصلی و وجه تمایز آن میان رقبا بوده و هست. خودرو مورد تست ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به کمک کیت بدنه و تغییرات جزیی سپرها، به جذابیت آن بیش از پیش افزوده است. جدا از رینگ های 16 اینچی آلومنیومی زیبا، c3 از رنگ سقف متفاوت با بدنه بهره می برد که برای اولین بار تکنولوژی آن در ایران استفاده شده است.

همین ظاهر زیبا، این خودرو را برای خانم ها و جوانان به گزینه ای قابل تامل و جذاب تبدیل خواهد کرد و می توان خریداران اصلی و عمده کراس را این قشر دانست.

 

توانی مناسب شهر و مصرف شهری

شاید اولین عددی که اغلب ما بدان توجه می کنیم، حجم موتور و اسب بخار است. اين خودرو با موتور ٤ سيلندر ١٤٩٨سي سي مجهز یه VVT خود امكان توليد ١٠٣ اسب بخار قدرت ( ٧ اسب بخار از ٢٠٦ تيپ ٥ كمتر ) و گشتاوری معادل ١٣٨ نيوتن متر در ٣٨٠٠ دور بر دقيقه را دارد. این قوای محرکه استاندارد آلایندگی یورو 5 را نیز پاس کرده است.

brilliance c3 99

مصرف سوخت در این خودرو روی کاغذ به لطف موتور برلیانس ساخته شده با تکنولوژی میتسوبیشی در سیکل ترکیبی عدد 7.5 را نشان می دهد.

وزن برليانس كراس يا همان C3 نيز ١٢٤٠ كيلوگرم مي باشد و تنها ٢ سانتي متر سيستم تعليقش از h320 بلند قد بلندتر است.

خودرويي كه در فاز اول ٢٠ درصد آن بومي سازي شده و قرار است قيمتي زير ٦٠ ميليون تومان داشته باشد. از نکات قابل توجه در این خودرو گیربکس 4 سرعته که مجهز به تیپ ترونیک بسیار نرم و ساده آن است. انتظار عملکرد جعبه دنده فراری 458 را نداشته باشید! اما مطمئن باشید برای یک رانندگی شهری و سفرهای کم تنش، موتور و گیربکس خودرو از عملکرد نرم و معقولی برخوردار می باشد.

 

طراحی و تریم داخلی

با ورود و در نظر گرفتن کلاس و قیمت خودرو، انتظار طراحی اقتصادی مثل تندر 90 را داشتیم اما این خودرو طراحی داخلی و خارجی بسیار دلربا تر از رقیبان کسل کننده خود دارد. سیستم مالتی مدیا به همراه سیستم رهیاب با پشتیبانی از dvd,usb,aux و SD و سیستم Keyless کمی فراتر از انتطار این کلاس خودرو هاست.

صندلی خودرو قابلیت تنظیم در 8 جهت به همراه تنظیم گودی کمر را در اختیار راننده و سرنشین می دهد.

brilliance c3 46

غربیلک فرمان چرمیست و حس خوبی را به راننده منتقل می کند. ضمن اینکه بر روی آن کنترل سیستم پخش خودرو نیز تعبیه شده است. کیفیت مواد و پلاستیک های مصرفی در تریم داخلی چندان چنگی به دل نمی زند و کمی شما را مایوس کند که البته در خودروهای چینی امری شایع به نظر می رسد.

آپشن مورد علاقه ی ایرانیان در این خودرو حضور فعالی دارد! منظورمان همان سانروف معروف است که بصورت دو حالته عمل می کند.  همچنین آینه های بغل خودرو الکترونیکی بوده و پنجره ها نیز از طریق ریموت کنترل خودرو فرمان می گیرد.

فضای سرنشین ها نیز نسبت به خودرو ساندرو کمی کمتر اما از 206 کمی احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. در مجموع، طراحی داخلی خودرو ساده و با كيفيتي به نسبت قابل قبول صورت گرفته است.

 

نگاهی به ایمنی خودرو

برلیانس C3 به گفته ی شرکت تولید کننده توانسته است از مرکز تست C-NCAP پنچ ستاره ایمنی دریافت کند! استفاده از میله های ضربه گیر در درب های خودرو و همچنین میل فرمان تاشونده که در هنگام تصادف شدید مانع از ورود فرمان به داخل کابین می شود در اخذ این تعداد ستاره بی تاثیر نبوده است.

همچنین سیستم ترمز 4 چرخ دیسکی این خودر مجهز به سیستم ها ABS و EBD است.  مسئولیت جلوگیری از ضربات به سر و صورت در این خودرو به دو کیسه ی هوای ایمنی سپرده شده است.

 

تجربه ی یک دور رانندگی کوناه

اگر نیم نگاهی به اعداد و ارقام مندرج در بروشور خودرو و پولی که بابت خرید خودرو خواهید پرداخت، بیاندازید انتظار های معقولی از این خودرو خواهید داشت و ما نیاز با همین تصور پشت فرمان C3 می نشینیم!

با در دست گرفتن فرمان خواهید دید که حس خوبی به راننده منتقل می شود، جنس و طراحي فرمان مانند تريم داخلي نبوده وهمچون تافته ای جدا بافته ظاهر و طراحی آن از کیفیت تولید قطعات پلاستیکی چشمگیر تر است. فرمان این خودرو از نوع برقی است که به نسبت فرمانهای هیدرولیک گردش نرم تری را به ارمغان می آورد.

brilliance c3 82

سيستم تعليق خودرو و رينگ هاي ١٦ اينچي آلومنيومي با وجود حدود ٣٠٠ كيلوگرم بار اضافي عملكرد دلربایی از خود نشان نمی دهد. فاكتوري كه براي اين كلاس از خودروها از اهميت بالايي برخوردار است.

با شروع شتاب گيری و رانندگی پر فشار، عملكرد گيربكس ٤ دنده اتوماتيك تا حد قابل قبولي راضي كننده است و انتظارات شما را براي يك رانندكي شهري و كم تلاطم برآورده مي كند.

با فشار مضاعف، سرعت خودرو به ١٥٠ كيلومتر برساعت می رسد و حالا زمان مهار C3 است! مانند عادت هميشگی یک راننده تست، گیربکس در حالت تيپ ترونيك قرار دارد، هنگام ترمزگيری با وجود سنگين كردن ترتيبي دنده ها براي كمك به توقف بهتر خودرو، عملكرد ترمزهاي ديسكي اغوا کننده نیست. مشکلی که با توجه یه سیستم ترمز 4 چرخ دیسکی بعید به نظر می رسد مسئله ای اساسی باشد و بیشتر چیزی شبیه به اشکال در لنت های ترمز یا عدم هماهنگی آن دیسک هاست.

نوبتي هم باشد، زمان بررسي هندلينگ است. با وجود افزايش ارتفاع، تاثیر بدی در كيفيت سواری خودرو دیده نمی شود و به مانند برادر كوتاه قد خود، هندلينگ مناسبي را شاهد هستیم  و تنها در مانورهاي پر سرعت و پرتنش (به نسبت رانندگي شهری) امكان از دست رفتن كنترل قسمت عقب خودرو و بروز مساله fish tale  وجود دارد. اينجاست كه خواهيم گفت كجايي ESP كه جايت خالي است.

با توجه به شرایط غیر استاندارد تست و وجود 4 سرنشین در خودرو، آزمایش شتاب صفر تا صد برای ما مقدور نبود و ما نیز انجام تست های دقیق را به شرایط تست استاندارد موکول کردیم، هر چند با وجود 4 سرنشین، رساندن سرعت خودرو به عدد 135 کیلیومتر بر ساعت کار سختی به نظر نرسید.

 brilliance c3 67

در نهایت به نظر می رسد خودروی برلیانس C3 رقیبی به مراتب جدی برای خانواده پژو 206 بشمار برود و اصلح ترین عامل موفقیت آن در مقابل پژوهای 206 و 207 طراحی به مراتب بروز تر این خودرو است. خریداران این خودرو باید توجه داشته باشند در حال خرید یک خودروی چینی به مراتب باکیفیت تر نسبت به سایر رقبای هموطنش در بازار هستند! کیفیتی که نام پرآوازه ی پارس خودرو به عنوان کیفی ترین خودروساز کشور می گوید قادر به تضمین آن خواهد بود...

 

تصاویر:

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - ناپو

    گزارش

    سلام، کلا سایپا و پارس خودرو ارتباط خوبی با این رنگ طوسی داشبورد برقرار کردن فکر میکنن خیلی قشنگ و به روزه ، من هر وقت میبینم یاد ریو یا پراید یا این جیپ صحرا که تو ایران بهش تندر 90 میگن می افتم.

شما اکنون از مطلب: "

تجربه رانندگی با رقیب چشم بادامی ۲۰۷

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است