Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرویس یاد داشت


یادداشت / مهدی جمالی:

کارپرس
در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، واژه‌ جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شده است.

یادداشت / دکتر مهدی جمالی؛

کارپرس
هر آنچه درخصوص صنعت خودرو در ايران گفته شد، توصيفات صنعتي است كه امروز ظرفيت توليد 2 ميليون دستگاه خودرو در سال را دارد و مي‌تواند 70 درصد قطعات خودرو را داخل كشور توليد کند، اين صنعت امروز داراي شبكه گسترده قطعه‌سازي در سطح كشور و شبكه فروش و خدمات پس از فروش گسترده است و با وجود مراكز طراحي، آزمون و خدمات مهندسي خودرو، يكي از قطب‌هاي اقتصادي كشور است.

یادداشت / حسن کریمی سنجری؛

کارپرس
تعيين چارچوبي كلي براي قراردادهاي مشاركت خودروسازان با طرف‌هاي خارجي از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نوعي يكپارچگي در نحوه حضور خودروسازان بزرگ در صنعت خودرو ايران را به‌دنبال خواهد داش

یادداشت / قاسم غلامی؛

کارپرس
با اوج گرفتن فشارهای بین المللی بر ایران، برای جلوگیری از فعالیتهای هسته ای و اعمال فشارهای بیشتر بر کشور، صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع استراتژیک کشور با دستور مستقیم رییس جمهور آمریکا با محدودیتهای بین المللی بیشتری همراه شد و تا قبل از این زمان ، در تولید خودرو در ردیف هجدهم در سال 2014 قرار داشت و کشورهای اروپایی مانند : آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و یونان در نیمه نخست سال های دهه 2000 بزرگترین شرکای تجاری ایران بودند که سهم یک سوم صادرات و واردات ایران به این کشورها اختصاص داشت

یادداشت / جمشید پژویان؛

کارپرس
با ارزیابی وضعیت فعلی بازار و صنعت خودرو، کارایی و بهره وری این صنعت را مورد نقد قرار داده و با توجه به هزینه های بالای این صنعت درخواست تعطیلی این صنعت را کرده بودند.

یادداشت / حسن کریمی سنجری؛

کارپرس
این روزها بازارخودرو با کم توجهی مشتریان دررکود به‌سر می‌برد؛ به‌نحوی‌که بیم آن می‌رود با ادامه این روند زیرساخت‌ها و دستاوردهای عظیم این صنعت ملی، همچون صنعت نساجی به ورطه نابودی کشیده شود. اگرچه خودروسازي به لحاظ سرمایه‌ای و دستاوردی فراتر از صنعت نساجي است، ولی آنچه اهمیت دارد، بی‌تفاوتی بخش اعظمی از جامعه کارشناسی و رسانه‌ای و دولتمردان به عواقب بسیار مخرب نابودی این صنعت است.