در ادامه موج نگرانیها از شیوع ویروس کرونا در چین و تعطیلی بسیاری از کارخانههای خودروسازی و قطعهسازی، اکنون خودروسازی ژاپن، همکاری خود را با دولت ژاپن برای تشکیل یک شورای مشترک آغاز کرده است تا بهطور موثرتری با اخلال احتمالی در زنجیره تامین از چین مواجه شوند.
با نزدیکی به روزهای پایانی سال، خودروهای داخلی نیز با شیب تندی به سمت افزایش قیمت در حرکت هستند.هر چند روند صعودی قیمتها به افزایش تقاضای پایان سال نسبت داده میشود اما آنچه مشخص است با توجه به رویه سیاستگذاری و همچنین شرایط حاکم بر قیمتگذاری محصولات داخلی پیشبینی میشود که بازار در سال آینده نیز شرایط کنونی را تجربه کند چرا که به نظر میرسد مسوولان صنعتی کشور برنامه و استراتژی خاصی برای کنترل قیمت در بازار ندارند. هر چند میزان عرضه و تقاضا تعیینکننده قیمتها در بازار است اما به دلیل سیاست انفعالی دولت در حوزه خودرو، هم اکنون بازار نیز تابع سیاستهای دستوری شده است.
شرکت توسعه قوای محرکه تیوان از شرکت های زیر مجموعه گروه بهمن، به تازگی فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید موتور خودرو با استفاده از توانمندی ها و عمق داخلی سازی آغاز کرده است. این شرکت موتورهایی با قدرت بالا، کم مصرف و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می کند که در آینده ای نزدیک تامین کننده اصلی نیاز خودروسازان خواهد شد.
دولت باتمدید ۳ماهه مهلت ترخیص خودروهای سواری دارای قبض اماکن گمرکی،مناطق آزاد تجاری-صنعتی یا مناطق ویژه ونیز خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار و پرداخت ۴۰ درصد سود بازرگانی موافقت کرد.
براساس اعلام سه منبع آگاه، ماکوتو یوشیدا، مدیرعامل جدید نیسان زمان زیادی برای اثبات اینکه آیا میتواند این خودروساز ژاپنی و بیمار را هرچه سریعتر درمان کند، ندارد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده است که حزب کمونیست چین به دولتهای محلی دستور داده است تا فعالیت صنایع مختلف چین از جمله صنعت خودرو این کشور پس از یک دوره تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، از سر گرفته شود.