تعرفه، مجموعهای از محدودیتهایی است که به منظور مدیریت واردات کشور وضع و در تمام دنیا برای حمایت از تولید داخلی اعمال میشود. ثبات تعرفه طی چند سال اخیر نشان از آن دارد که مدیران دولتی تعرفه کنونی را تهدیدی برای تولید داخلی نمیدانند. در این میان اما برخی کارشناسان معتقدند که به دنبال تغییر و تحولاتی که دولت در مقررات واردات خودرو صورت داده و از این طریق واردات به کشور محدود شده است نرخ تعرفه در سال آینده کاهش پیدا کند تا از این طریق چرخ واردات خودرو به کشور بچرخد و نیاز بازار مشتریان این بخش نیز تامین شود. آنها همچنین تاکید دارند از آنجا که کشور در شرایط پساتحریم بهسر میبرد و خودروسازان خارجی برای تولید مشترک در ایران حضور دارند، بنابراین کاهش تعرفه واردات خودرو امر مثبتی است؛ به اعتقاد آنها در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو و کاهش قیمت خودروهای وارداتی، رقابت در بازار خودرو کشور افزایش پیدا میکند.در حال حاضر مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور ۲۰۰۰ سیسی معادل ۴۰ درصد، حجم موتور از ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سیسی معادل ۵۵ درصد و خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سیسی نیز به کشور ممنوع است.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان