وزارت صمت بهعنوان سیاستگذار کلان خودرو در تلاش است از مسیر قرعهکشی محصولات خودروسازان را به دست مصرفکننده واقعی برساند، حال آنکه بهنظر میرسد این روش شناسایی مشتری واقعی، خود سبب تحریک بخش خاموشی از تقاضای موجود درکشور شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مطابق دستور رئیس جمهوری در ستاد مقابله با کرونا، ذرتهای آلوده دامی امحا نشده و برای رفع بخشی از مشکلات بهداشتی مردم تبدیل به الکل میشوند.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از ناکارآمدی خودروسازان داخلی میگوید که در صورت حذف واسطهها و دلالان از میان تولیدکننده و مصرفکننده خودرو، سالانه مبالغ کلان چندهزارمیلیاردی ناشی از فاصله قیمتی بین کارخانه و مصرفکنندگان نهایی صرفهجویی خواهد شد.
به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو علاوه بر اینکه پایین نگه داشتن قیمت خودرو برای جذب مردم نه تنها به ضرر آنها و خودروسازان تمام شده است، حال با قرار دادن شرط های جدید شاید برای یک مدت کوتاه بتوان مردم را راضی نگه داشت اما در طولانی مدت به دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا، مجدد بازار خودرو ملتهب خواهد شد؛ ضمن اینکه این شروط قطعا راههای دور زدن هم خواهد داشت.
با اتمام مهلت ترخیص خودروهای دپو شده، اگر زمان تمدید شود ولی وزارت صمت تصمیمی در رابطه با بازکردن ثبت سفارش برای خودروهایی که فاقد ثبت سفارش نگیرد، حدود ۱۱۰۰ دستگاه متروکه خواهد شد.
راکتور تصفیه کننده گازهای خروجی با کمک پلاسما نام دستگاهی است که توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده و میتواند گازهای خروجی محیط از جمله خودروها را تصفیه کند.
سرپرست وزارت صنعت در جلسه امروز کمیته خودرو از فروش ۲۵هزار دستگاه خودرو همزمان با ایام عید سعید فطر خبر داد و گفت: در این فروش ۷محصول سایپا و ۴محصول ایران خودرو در این فروش عرضه میشود.
قیمتهای تعیین شده توسط شورای رقابت به ایران خودرو و سایپا ابلاغ شد. بر این اساس قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱معادل ۳۷میلیون و ۴۰۰هزار تومان و هر دستگاه پژو ۴۰۵بنزینی ۵۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان تعیین شده است.
با افزایش قیمت خودرو، موضوع احتکار دوباره مطرح شده و پارکینگهای احتکار خودرو یکی یکی پیدا میشوند؛ در این میان البته پر بودن پارکینگ خودروسازها نیز خبرساز شده است.