Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرویس اخبار داخلی


وزارت صمت اعلام کرد:

کارپرس
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور بیش از ۱۱۲ هزار و ۴۸۹ دستگاه خودرو تولید کردند و ۷۷ هزار و ۷۰۴ دستگاه را در قالب تعهدات جاری و معوق تحویل مشتریان خود داده‌اند.

کشمکش بر سر ابلاغ قیمت ها:

کارپرس
قیمت خودروها بر اساس دستورالعمل شورای رقابت طبق محاسبات کارشناسی تعیین می شود و همه باید به آن احترام بگذارند با این حال باز هم قرار شده موضوع قیمت گذاری خودروها امروز در جلسه ای بررسی شود.

یک کارشناس خودرو؛

کارپرس
در حالی روز گذشته قیمت‌های خودرو توسط شورای رقابت پس از سه روز پاسکاری بین این شورا و ستاد تنظیم بازار اعلام شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد، نرخ جدید خودرو از کارخانه تا بازار برای شرکت ایران‌خودرو حدود ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون و برای سایپا ۳۰ تا ۴۰میلیون تومان فاصله دارد که همین حاشیه سود بالا، تقاضای سفته‌بازانه در بازار خودرو را تقویت خواهد کرد.

پیشنهاد کارشناسی:

کارپرس
به منظور جلوگیری از فساد، صیانت از حقوق‌عامه و ایجاد مرجع برای قیمت خودرو در بازار آزاد، پیشنهاد می‌شود حواله خودرو صفر در بورس کالا عرضه شود.با این کار قیمت واقعی خودرو صفر در فضای شفاف بورس کشف می‌شود و با قیمت‌سازی کاذب مقابله می شود.

معاون امور صنايع وزارت صنعت خبر داد

کارپرس
معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف گذاري توليد روزانه 4 هزار دستگاه خودرو در شرکت های خودروسازی صورت گرفته است و شركت ها، مكلف به واگذاري اموال و دارايي هاي خود، افزايش بهره وري و صادرات شدند.


کارپرس
معاون مهندسی سازمان و سیستم های ایران‌خودرو گفت: یکی از رویکردهای جدید در فرآیند ثبت نام خودرو، احراز هویت قطعی متقاضیان از طریق سامانه امتا است. در این طرح متقاضیان خرید خودرو از خودروسازان پس از ورود به سامانه ثبت نام شرکتهای خودروساز، به سامانه امتا هدایت شده و پس از احراز اطلاعات، مجدداً به سایت خودروساز موردنظر ارجاع شده و ثبت‌نام در آن سایت را تکمیل می کنند.


کارپرس
با گذشت یک هفته از موعد تعیین شده برای اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی، کشمکش بر سر اعلام قیمت ها همچنان بین وزارت صنعت و شورای رقابت ادامه دارد به طوری که شورای رقابت معتقد است ستاد تنظیم بازار باید نرخ ها را اعلام کند اما معاون وزارت صنعت می گوید شورای رقابت مسئول اعلام نرخ است.

دفاع خودروسازان از عملکرد خود؛

کارپرس
دستورالعمل‌های کاهش التهاب خودرو یک به یک از سوی مراجع اجرایی و نظارتی در دستور کار قرار گرفته است به‌طوری‌که از یکسو دو سازمان حمایت و تعزیرات در پی کشف انبارهای احتکار خودرو هستند و از سوی دیگر شورای رقابت نیز در تدارک اعلام قیمت‌ها است.در این بین خودروسازان نیز که پیش از این بارها متهم به مدیریت بازار شده بودند اقداماتی را برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو در دستور کار دارند.


کارپرس
محورهای مصوب قرارگاه جهش تولید، از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت به دو خودروساز بزرگ کشور ابلاغ شد، این در حالی است که اجرای بیشتر بندهای آن، منوط به لغو تحریم‌ها و البته بهبود اوضاع مالی خودروسازان است.

ویژه / نایب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی داخلی ایران:

کارپرس
نایب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی داخلی ایران گفت: بسته ویژه کنترل وضعیت بازار خودرو، می تواند باعث توزیع عادلانه خودرو، حذف دلالان و کاهش قیمت ها شود؛ اگر این بسته ماه های پیش تدوین و ابلاغ شده بود، مردم با قیمت های نجومی خودرو روبرو نمی شدند.


کارپرس
منتخب مردم ورزقان و خاروانا در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا عرصه را بر دیگران تنگ و در شورای رقابت هم نفوذ کرده اند، گفت: این دو خودروساز، کمیسیون صنایع مجلس را نیز به دست گرفته اند.

طی ابلاغیه سازمان حمایت:

کارپرس
هرگونه تحویل خودرو به خریداران منوط به الصاق پلاک بر روی خودرو بوده و تحویل خودروی بدون پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران ممنوع است.

راه شکست دلالان؛

کارپرس
‌سرعت ریزش قیمت خودرو در بازار بیشتر شد، به گونه‌ای که خبرها حکایت از کاهش ۴۰ میلیون تومانی قیمت برخی از خودروها دارد.

رئیس سازمان صمت استان تهران:

کارپرس
رئیس سازمان صمت استان تهران از شروع بازرسی‌های این سازمان در بازار خودرو خبر داد و گفت: خودروهای صفر می‌تواند ۱۰درصد بالاتر از قیمت کارخانه در بازار عرضه شوند.

یک کارشناس بازار خودرو:

کارپرس
یک کارشناس بازار خودرو با انتقاد از قیمت‌های جدید خودرو تاکید کرد: فرمول‌های ارائه شده به شدت غیر منطقی است و در نهایت به دلیل رانت بسیار بالایی که دارد، "خاوری"‌های جدیدی در بازار خودرو ایجاد خواهد کرد.


کارپرس
معاون امور صنایع وزارت صنعتۀ معدن و تجارت (صمت) در حاشیه نشست اخیر کمیته خودرو اعلام کرد که مدیریت عرضه خودرو با هدف حذف بسترهای سوداگری مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان، محدودیت هایی برای جلوگیری از حضور دلالان برای ثبت نام خرید خودرو در نظر گرفته شد.