Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
جالب است بدانیم؛

معرفی ده آپشن برتر خودرویی که علاقه مندان زیادی دارد

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۴:۱۰ | کد خبر: CP- ۹۶۸۰ | سرویس: دانستنیهای خودرویی
کارپرس:
این روزها در هنگام خرید خودرو وجود آپشن های متعدد برای خریدار مهم بوده و در انتخاب خودرو اثرگذار است.
به گزارش کارپرس، در این مطلب برخی از آپشن های پر کاربرد را معرفی می کنیم:
 
سیستم ترمز ABS :
ABS یا همان ترمز ضد قفل این روز ها یکی از پرکاربردترین سیستم های ایمنی در خودرو های امروزی بشمار می رود که از قفل شدن ترمز ها در هنگام ترمز شدید جلوگیری می کند.
 
سیستم EBD :
ای بی دی یکی از سیستم های تکمیل کننده ABS است به این نحو که با بهره گیری از این سیستم شما در صورت ترمگیری بر سر پیچ ها حالت ناپایداری نخواهید داشت، اگر بخواهیم EBD را به زبان فارسی معنی کنیم باید گفت این سیستم وظیفه تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز در بین چرخ ها را بر عهده دارد.
 
سیستم ESC :
این سیستم به کنترل پایداری معروف است زمانی که بر سر پیچ ها ویا حتی خط مستقیم و در شرایط جاده لغزنده قرار می گیرید این سیستم اگر حس کند خودرو در حال انحراف از مسیر است با محاسبه دقیق ترمز های چرخ ها را جداگانه در گیر می کند تا از تصادف جلوگیری شود.
 
سیستم TCS :
سیستم کنترل کشش که در برخی از خودرو ها تحت عنوان ASr,VDC,TCL و... نیز شناخته می شود. یکی از سیستم های بسیار مهم برای کنترل از خارج نشدن خودرو از مسیر است، به این نحو که اگر خودرو دردر وضعیت خروج از مسیر قرار بگیرد با تقسیم قدرت میان چرخ های خودرو باعث ایجاد تعادل و مانع بروز ناپایداری می شود.
 
سیستم EBA :
این سیستم که به نام های BA یا BAS نیز شناخته می شود یکی دیگر از سیستم های الکترونیکی مکمل ABS است که با بهره گیری از آن در شرایط اضطراری در صورت نیاز به ترمز های ناگهانی و شدید حتی اگر پدال ترمز را تا انتها فشار نداده باشید با محاسبه دقیق بیشترین میزان ترمز را وارد می کند.
 
سیستم HAC :
در خودرو های مجهز به دنده اتوماتیک از سیستمی تحت عنوان کنترل شروع به حرکت در سربالایی یا همان HAC استفاده می شود، که با بهره گیری از آن زمانی که در جاده ای شیبدار قصد شروع به حرکت دارید جعبه دنده و صد البته ترمز ها از حرکت رو به عقب جلوگیری می کنند.
 
سیستم EPB :
ترمز پارک الکترونیکی و یا به بیان ساده تر ترمزدستی الکترونیکی که چند سالی است روز خودرو های نیمه لوکس و لوکس بکار گرفته می شود و جزو محبوبترین آپشن ها بشمار می رود که برای نخستین بار در ب ام و سری 7 مورد استفاده قرار گرفت.
 
سیستم TPMS:
این سیستم برای کنترل باد تایر های خودرو در شرایط مختلف طراحی شده و بسته به نوع خودرو به صورت دقیق هشدار کاهش باد را به راننده می دهد.
 
سیستم BSM :
سیستم هشدار نقطه کورريال همانطور که از نامش پیداست بسیار کاربردی و در موارد ضروری نیز از بروز تصادفات جلو گیری می کند،این سیستم در برخی موارد تحت عنوان رادار نیز نامیده می شود در این سیستم یک جفت سنسور در آینه های جانبی یا جای دیگری از خودرو نصب می شود و چراغ هشدار زرد رنگی بر روی آینه های جانبی خودرو کار گذاشته می شود در این حالت اگر وسیله نقلیه دیگری که در نقطه کور دید راننده به خودرو نزدیک شود هشدار می دهد.
 
سیستم HUD :
یکی دیگر از پر کاربرد ترین امکاناتی که این روز ها از آن در خودرو های مدرن استفاده می شود نمایشگر سربالا و یا به عبارت دیگر Head Up Display است، این امکان که پیش تر در جت های جنگنده به کار میرفت؛ این روز ها حتی به صورت نرم افزار های موبایلی نیز در دسترس عموم قرار دارد و در خودرو های مدرن و لوکس با بهره گبری از یک پروژوکتور بازتاب کتتده تصویر کوچکی از سرعت و دور موتور را روی شیشه جلوی خودرو ایجاد می کند تا شما با تمرکز بالاتری رانندگی کنید.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

معرفی ده آپشن برتر خودرویی که علاقه مندان زیادی دارد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است