Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

با این ۱۷ کاروان سفری جالب آشنا شوید

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۰۹ - ۰۸:۳۵ | کد خبر: CP- ۵۷۷۶ | سرویس: دانستنیهای خودرویی
کارپرس:
حتماً تا به حال نشنيده بوديد که چه کارهايي از دست خودروهاي کاروان بر مي آيد. براي همين در اين مطلب بعد از جستوجو در ميان خودروهاي کاروان، خودروهاي پيکنيکي و نمايشگاه هاي خودروهايي که اندازه يک خانه مجهز هستند، به دنبال مدرن ترين موارد گشتيم.
به گزارش کارپرس، فقط اين را بدانيد ديگر دوراني که خودروهايي مانند این تصوير در خيابان ها وجود داشت گذشته است.

1 - ترايبيکا - The Tribeca
سازندگان اين خودرو ادعا کرده اند که ترايبيکا همان کاري را براي تجربه سفر با خودروهاي کاروان خواهد کرد که چادرهاي مجلل و مدرن امروزي براي کمپ زدن يا همان استراحتگاه هاي موقت کردند. اين خودرو قطعاً اولين ماشين کارواني است که به گونه اي ساخته شده تا حس حضور در هتل هاي جمع و جور شهر نيورويک را تداعي کنند. نمي توانيم فقط با نگاه کردن به تصاوير ترايبيکا بفهميم که ابتدا و انتهاي آن از کجا شروع مي شود اما اين ماشين يک کابين ثابتي است که نمونه آن را چه در گذشته و چه در ميان خودروهاي امروزي نديده ايم.

car safari01

با در اختيار داشتن چند تلويزيون تخت، يخچال و فريزهاي اسمِگ، حمام هاي مجزا از يکديگر که مشتاق مي شويد کمي بيشتر حمام کردن را در آنها طول بدهيد و همچنين فضاي وسيعي که قضاوت در مورد خانه و يا ماشين بودن اين خودرو را دشوار مي کند، از جمله ويژگي هاي ترايبيکا هستند.

ترايبيکا را مي توان در زمان تعطيلات عيد پاک از طريق اقامتگاه اِوِي ريزورت (Away Resorts) واقع در بندر وايت کليف (Whitecliff Bay) متعلق به جزيره آيل آو وِي (Isle of Wight) و در پارک تَتِر شال لِيکز کانتري (Tattershall Lakes Country Park) واقع در شهر لينکُلن شِر (Lincolnshire) کرايه کرد.

car safari02

 

2- کَروپاد نومَد - Carapod Nomad

car safari04

کَروپاد شرکتي انگلستاني واقع در شهرستان سامِرسِت (Somerset) اين کشور است که محصول تازه سري نومَد خود را در اين نمايشگاه رونمايي کرده و در نگاه اول، به شکل خودرويي براق و کرومي شکل به نظر مي رسد که انگار چندين سال از توليد آن گذشته است.
مدل ديگر اين شرکت هم ايمپالس (Impulse) نام دارد و به شکل خودروي پوست تخم مرغي آبي رنگي طراحي شده است. اين کاروان با وزن 320 کيلوگرم مي تواند توسط خودروهاي کوچک نيز کشيده شود.
کاروان هاي تخم مرغي شکل به قدري جادار ساخته مي شوند تا بتوانند يک تخت خواب دو نفره بزرگ، قسمت ناهار خوري راحت و يک آشپزخانه کوچک را درون خود جاي بدهند. قيمت اين محصول از 8995 پوند آغاز مي شود.

 

3 - نِيکِد بِرفوت Naked Barefoot

car safari06

کاروان هاي نِيکِد بِرفوت هم در اين نمايشگاه رونمايي شدند و به مانند نامشان، پاهاي برهنه خود را به نمايش گذاشتند. قيمت اين محصول از 14995 پوند آغاز مي شود و در رنگ هاي آبي تخم اردکي، کرم و خاکستري کم رنگ که رنگ پايه اين محصول مي باشد قابل خريداري هستند. در صورت پرداخت 600 پوند بيشتر مي توانيد رنگ دلخواهتان را بر روي خودروي بِرفوت خود انتخاب کنيد.

car safari05

با در اختيار داشتن يک باتري با قابليت شارژ شدن دوباره، بِرفوت مي تواند به يک تامين کننده برق متصل شود و پريز 230 ولت و اتصال يو اِس بي را به صورت استاندارد در اختيار مصرف کنندگان خود قرار بدهد. در مجموع اين محصول حکم يک کلبه مدرن سازي شده را دارد و حتي مي توان از آن در فضاي باغ به عنوان يک استوديوي انجام کارهاي هنري و يا يک بار مناسب براي ميل کردن نوشيدني استفاده نمود.

بِرفوت جزو آن دسته از خودروهاي کاروان است که همين الان هم کلي طرفدار دارد. فضاي داخلي آن جمع و جور، ولي شيک است. ماشين هاي کاروان کوچک از هر جهت که فکرش را بکنيد دو سر سود هستند. اگر لازم باشد اتاق اضافي هم دارند و مي توانند دو نفر را همراه خود به سفرهاي دور ببرند.

 

4 - اِيدريا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس - Adria Compact SLS Plus

car safari07

شرکت اِيدريا دست به معرفي خانه اي متحرک زده که داراي يک قسمت عقبي کشويي مانند بوده و قادر است به سمت بيرون گسترش پيدا کند. مدل اِيدريا کامپَکت اِس اِل اِس پلاس با اقتباس از فناوري آمريکايي براي اولين است که بار پا به اروپا مي گذارد و در قسمت عقبي خود، قسمتي اضافي و قابل باز شدن دارد که پشت خودرو را تا 60 سانت طويل تر مي کند تا فضاي لازم را براي يک تخت دو نفره ايجاد نمايد.
در هنگامي که اين خودرو به صورت عادي در جاده حرکت مي کند، طول استاندارد 6 متري دارد. توريست هايي که براي گذراندند تعطيلات به سمت اروپا حرکت مي کنند، براي داشتن چنين فضايي مي بايست هزينه بليط سفر با يک کشتي درجه يک را پرداخت نمايند. قيمت اين محصول از 49990 پوند آغاز مي شود.

اين کاروان ها ابداع تازه اي نيستند اما در نوع خود جزو باحال ترين مواردي هستند که مي توان در آن اقامت داشت.

 

5 - اِير اِستريم - The Airstream

car safari08

کم تر چيزي پيدا مي شود که بتواند به خوبي اين کاروان هاي کلاسيک، حال و هواي کشور ايالات متحده آمريکا را در مردم ايجاد کند. اگر چه تصوير بالايي اين مورد نشان دهنده يک کاروان تنها در بياباني دور افتاده در غرب آمريکا است، اما روح آن بيشتر به خانه هاي شرقي نزديک تر مي باشد. سازنده آن کمپاني اِير استريم، شرکتي در شهر کوچک جَکسون ويل (Jackson Center) واقع در ايالت اوهايو (Ohio) مي باشد.
خانه هاي متحرکي که محصول شرکت اِير استريم هستند به داشتن بدنه منحني آلومينيومي و همينطور خميدگي هايي که در پشت و جلوي خود دارند شهرت بسياري پيدا کرده اند. اين طراحي به اين منزله استفاده شده تا مقاومت آن در برابر باد را کاهش داده و در نتيجه مصرف

سوخت را براي خودروهايي که مسئول کشيدنشان هستند کاهش بدهند.

توليد اوليه اين نمونه به سال 1935 و تحت نام کليپِر (Clipper) باز مي گردد. در حالي که از آن زمان تا به امروز شاهد نوآوري هاي بسياري بوده ايم، اما همان اصطلاح قديمي که مي گويند "چيزي که خراب نيست را درست نکنيم" به شکيل ويژه در مورد اين محصول رويايي آمريکايي رعايت شده است.

 

6 - فري لَندِر آر وي - Freelander RV

car safari09

زماني که صبحت از خانه هاي متحرک آمريکايي به ميان مي آيد، بايد گفت که محصولات شرکت اِير استريم خيلي وقت است که کنار گذاشته شده و جايگزين تازه اي پيدا کرده اند. اگر ظاهر خوب را هم که در نظر نگيريم، اين موضوع لااقل از لحاظ راحتي قطعاً صدق مي کند و محصولات جديدتر هستند که دست بالاتر را دارند. در ضمن آر وي (RV) مخفف کلمه خودروي تفريحي (Recreational Vehicle) است.
خودرويي مانند فريلُندِر با کلي امکانات به درد بخور از جمله يک آشپزخانه تمام عيار، پنجره هاي عريض دودي، کروز کنترل براي رانندگي با آرامش در جاده هاي طول و دراز از جمله همين موارد مدرن و به روزتر هستند. به مانند مورد قبل تصوير اين يکي هم يک بيابان برهوت غربي را در پس زمينه عکس به نمايش گذاشته است. تصوير بالا متعلق به منطقه حفاظت شده کايِنتا ناواجو (Kayenta Navajo Reservation) واقع در ايالت آريزونا (Arizona) مي باشد.

 

7 – اِلِمِنت پلازو - eleMMent Palazzo

car safari11

براي آنهايي که پول اضافي براي هدر کردن دارند اين شانس وجود دارد که به سراغ خودروهاي کاروان ساخته شده توسط شرکت مارچي موبي (Marchi Mobi) بروند. اين کمپاني اتريشي سازنده خانه هاي لوکسي است که روي چرخ قرار دارند و در جاده ها به حرکت در مي آيند. البته انتخاب نام کشتي کروز مجلل در حال حرکت در خيابان ها نيز براي محصولات اين شرکت چندان بي راه نخواهد بود.

اِلِمِنت پلازو يکي از کامل ترين و پيچيده ترن مدل هاي اين شرکت به حساب مي آيد که در عين ناباوري به شومينه، تراس پست بام، سيستم گرمايش از کف و يک بار مخفي مجهز است. يک نمونه سفارشي ساخته شده با طلا از اين خانه متحرک در سال 2013 توليد شد و جاي تعجب ندارد که بازار شهري مثل دبي را هدف قرار داده باشد. اين محصول منحصر به فرد يکي از گرانقيمت ترين خودروهاي کارواني تلقي مي شود که تا به امروز توليد شده است. مي توانيد با پرداخت مبلغ ناچيز دو ميليون پوند صاحب يکي از آنها شويد.


8 – اِم اِم پرو - MMPro

car safari12

اگر فکر مي کنيد که پرداخت دو ميليون پوند براي شما امکاناتي کافي را در برنخواهد داشت تا تعطيلات شادي را سپري نماييد، شرکت مارچي موب يک گزينه ديگر را به نام اِم اِم پرو بر روي ميز دارد. اين هيولاي پر قدرت که طول آن نزديک به 14 متر هم مي رسد، بهترين انتخابي خواهد بود که بتوانيد سفرهاي خاطره انگيزي را به همراه گروه موسيقي مورد علاقه تان تجربه کنيد.

 

9 – اَل هوداج - Al Houdaj

car safari13

ظاهراً ابعاد موضوع چندان با اهميتي نيست. اما فکر مي کنيد اين جمله را مي توان به شيخ حمد بن حمدان آل نهيان، يکي از اعضاي خانواده حاکم بر شهر ابوظبي و کسي که خودروهاي عجيب و غريبش تمامي فضاهاي نمايشگاه ملي خودروهاي کشور امارات را پر کرده فهماند!
در ميان تمامي خودروهاي موجود در اين نمايشگاه، خودرو آل هوداج با طول 20 متري، عرض 12 و ارتفاع 12 متري اش به عنوان عظيم الجثه ترين و قوي ترين خودروي جهان شناخته مي شود. البته بايد گفت که متاسفانه فقط 8 سرويس بهداشتي در اين خودروي کاروان وجود دارد. سوال بزرگي که تا به حال کسي نپرسيده اين است که چه خودرويي از پس يدک کش کردن اين هيولا بر خواهد آمد.

 

10 – مايکا - Mica

car safari14

ظاهر اجسام مي تواند ما را فريب دهد. اين محفظه مکعبي شکل فولادي در نگاه اول طوري ساخته شده که انگار از يک زباله داني استخراج گرديده، اما در حقيقت يکي از هوشمندانه ترين اقلامي است که توسط شرکت کاليفرنيايي الاصل تامبِل ويد تايني هاوس (Tumbleweed Tiny House) ساخته شده است. مي توان اين خودرو را با قيمت فضايي 66000 هزار دلار (42 هزار پوند) خريداري کرد و از بابت پرداخت اين مبلغ، مي توان يک اتاق خواب کامل و مجهز به تخت خواب و سرويس بهداشتي و همينطور منظره اي قاب مانند را صاحب شد. اين وسيله براي پارک کردن در کنار يکي از سواحل غربي ايالات متحده ايده آل خواهد بود.

 

11 – سي لَندِر - Sealander

car safari15

معمايي که بعد از صد سال هنوز براي آن جوابي پيدا نشده اين است که براي تفريح بايد به سفر جاده اي رفت و يا اينکه خود را به کنار يک درياچه يا آبي روان برسانيم؟ در صورتي که با پرداخت رقم 16500 پوند از شرکتي که هم نام محصولش است و در يکي از شهرهاي شمالي کشور آلمان به نام کيل قرار گرفته براي خود يک سي لَندِر بخريد، مي توانيد از هر دو گزينه لذت ببريد. چه روي خشکي باشيد و چه روي آب، با سي لَندِر هر کجا خانه شما خواهد بود. با وجود اينکه به نظر مي رسد سي لَندِر جاي يک نفر را هم تامين نمي کند، اما ظرفيتي شش نفره را براي خوابيدن در اختيار دارد.

12 – فُلکنِر موبيل پِرفورمَنس - Volkner Mobil Performance

car safari16

چه کادويي را مي توان براي يک آقا يا خانمي که همه چيز تمام است و به چيزي نياز ندارد خريد؟ شايد يک خودروي کاروان که قانون کاروان ها را برعکس کرده و خودش خودرو حمل مي کند بتواند انتخاب خوبي باشد.
پِرفورمَنس محصول شرکت آلماني فُلکنِر موبيل (Volkner Mobil) است و به قدري عظيم الجثه ساخته شده که يک گاراژ خودروي اسپرت را با خود به هر کجا که بخواهيد مي برد.
اين خودرو مجهز به تخت خواب هاي بزرگ، سرويس حمام کامل، يخچال خنک کننده نوشيدني و البته مجموعه اي از دوربين هاي امنيتي است. مي توان همه اين امکانات را با پرداخت 1.2 ميليون پوند خريداري کرد. اگر فکر مي کنيد که يکي کافي نيست پس حتماً شما هم مثل ما دو تا بخريد.

13 – اُپرا - The Opera

car safari17

اين خودرو محصول ذهن خلاق معمار بلژيکي به نام اَکسِل اِنتووِن (Axel Enthoven) است و به دليل شباهت زياد آن به تالار اپراي شهر سيدني، يکي از مشهورترين سالن هاي اجراهاي زنده جهان به اين اسم نام گذاري شده است. اپرا يک کاروان لوکس بوده و مجهز به سيستم گرمايش، بار قهوه و يک بالکن براي سپري کردن عصر و ميل کردن نوشيدني مي باشد. تازه نکته بهتر اينکه ديگر نيازي نداريد تا براي ديدن اين مکان به کشور استراليا سفر کنيد.

14 – واکينگ هاوس - The Walking House

car safari18

آيا مي توان به يک خودرو زماني که حتي چرخي ندارد لقب کاروان را اختصاص داد؟ اگر سر اين سوال وارد بحث و مناظره هم شده باشيد ولي نمي توانيد جلوي تعجب و وحشت خود را از تماشاي عکس بالايي بگيريد. خانه در حال پياده روي يا همان واکينگ هاوس به دست طراحان ايده پرداز دانمارکي در شرکت اِن فيفتي فايو (N55) ساخته شده است. نامي که براي اين کاروان انتخاب گرديده به حق برازنده آن است چرا که با بازوهايي شبيه به پا حرکت مي کند.
اين وسيله با سرعتي در اندازه سرعت انساني که در حال پياده روي است حرکت مي کند و بسته به نگرش شما، مي تواند يک محصول عالي و يا رعب آور به نظر برسد.
در هر صورت واکينگ هاوس به دليل کمبود فضاي داخلي، گزينه اي مناسب براي سفرهاي طولاني نيست و بايد بيشتر از خلاقانه بودن آن لذت برد تا خودش. اين کاروان به وسيله قدرت باد و انرژي خورشيد به حرکت در مي آيد.

15 – کاروان قديمي اسپورت بِرگِر لَند يات - Sportberger Land Yacht Vintage Caravan

car safari19

يک کاروان با ظاهري تهاجمي ديگر نيازي به زيبا بودن ندارد. اين محصول دست ساز و متفاوت عهد بوقي در موزه اِروين هايمر (Erwin Hymer Museum) سازنده خودروهاي متحرکي که در آلمان جنوبي و در شهر باد والدزي (Bad Waldsee) قرار داشت، براي بزرگداشت شرکت هايمِر به نمايش درآمده است. اين کاروان فاقد هر گونه لوازم و تجهيزات مدرن است و دقيقاً همين کمبود است که زيبايي عجيب و غريبي به آن بخشيده است.

16 – جشني براي کاروان کشي - "A Celebration of Caravanning"

car safari20

لازم نيست که کاروان ها فقط زماني که ارزش يدک کشيده شدن دارند رنگ خيابان ها و جاده ها را ببينند. اين مورد خاص که فاقد چرخ مي باشد، در مرکز توجه نمايشگاهي قرار داده شده و نام آن جشني براي کاروان کشي بود. براي اين اثر يک باغچه بدست طراحي به نام جو تامپسون (Jo Thompson) طراحي شد و در سال 2012 در نمايشگاه گل آر اِچ اِس شهر چلسي (RHS Chelsea Flower Show) از آن رونمايي شد.

17 – يک نمونه دست ساز

حتي اگر کاروان شما استاندارد است و ظاهر بسيار ساده اي دارد، اينکه با کمي خيال پردازي مي توانيد چه کارهايي با آن بکنيد هم در نوع خود شگفت انگيز است.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با این ۱۷ کاروان سفری جالب آشنا شوید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است