Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

نصب سانروف روی خودرو، باید ها و نباید ها

شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ - ۱۰:۰۵ | کد خبر: CP- ۵۳۵۷ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
يکي از آپشن هاي جذابي که در حال حاضر جزو امکانات استاندارد خودروهاي وارداتي محسوب مي شود و اکثرا از آن سود مي برند سانروف است ولي متاسفانه اگر راننده اکثر خودروهاي توليد داخل باشيد از داشتن اين قطعه که جدا از زيبايي، مزاياي منحصر به فردي هم دارد محروميد.
به گزارش کارپرس، همين موضوع سبب شده تا نصب سانروف از علایق اسپورتی رانندگان خودروهاي وطني محسوب شود ولي متاسفانه نصب اين قطعه بر خلاف ساير لوازم جانبي خودرو يکسري مشکلات و محدوديت هايي دارد که به اختصار آن را بررسي مي کنيم.
 
سانروف از چه وقت :
اگر يادتان باشد آن اوايل سانروف در رنو 5هاي معروف و اسپورت با نام شيبي داخ شناخته مي شد در آن زمان اگر يک خودرو به صورت فابريک سانروف نداشت و صاحب آن خودش اقدام به نصب اين قطعه مي کرد در هنگام فروش خودرو قطعا دچارمشکلاتي مي شد چرا که فروشنده و خريداران اکثرا بر اين باور بودند که خودروي مذکور چپ شده و براي پوشاندن عيب و ايراد سقف سانروف روي آن قرار گرفته است. البته اين باور و عقيده هم به صورت کامل از بين نرفته است.
 
کارایی سانروف :
سانروف در واقع پوششي اضافه بر سازمان است که روي سقف نصب شده و جدا از ظاهر اسپورت و زيبا باعث مي شود تا هوا و نور به راحتي وارد کابين شود. در گذشته سانروف ها در اشکال مختلف روي خودروها نصب مي شدند اما در حال حاضر به صورت شيشه اي و برقي که حافظه هم دارند روي سقف قرار مي گيرند و حتي در مدل هاي جديدتر به صورت آپشنال دو بخشي هم هستند. ضمن اين که مي توان آن ها را در حالت هاي مختلفي قرار داد مي توان آن ها را فقط به بالا هدايت کرد يا اين که به صورت نيمه باز درآورد.
 
مشکلات نصب غیر فابریک:
متاسفانه و راهنمايي و رانندگي به دلایل امنیتی نصب سانروف را مجاز نمي داند مگر با تاييد يه شرکت هاي تولید کننده خودرو که در گذشته در نمايندگي هاي آپشن خود اين کار را انجام مي دادند. طبق قانون خودروهايي که بدون مجوز سانروف داشته باشند اجازه شماره گذاري ندارند. براي داشتن اين مجوز بايد به يکي از نمايندگي هاي مجاز مراجعه کرده و درخواست نصب سانروف را بدهيد. بعد از نصب يک فرم به همراه شناسنامه مالکيت خودرو به راهنمايي و رانندگي ارسال مي شود و از اين به بعد خودروي تان مجوز نصب اين قطعه را دارد. ذکر این نکته ضروری است که شرکت های مجاز نیز مدتی است که نصب سانروف را غیرمجاز تلقی کرده و ارائه ی این خدمات را متوقف کرده اند. تلقی این شرکت آن است که بدلیل عدم طراحی سقف خودرو برای نصب سانروف ممکن است برشکاری صورت گرفته برای نصب این قطعه موجب کاهش مقاومت سقف در تصادفات شدید شده و جان سرنشینان را به خطر اندازد.
 
هزينه هاي نصب و قيمت
بيشتر سانروف هايي که در بازار پيدا مي شود ساخت کشور ايتاليا و هلند هستند و با نام Hollandia عرضه مي شوند. در گذشته در نمايندگي هاي معتبر نصب هر کدام از اين سانروف ها با هزينه نصب چيزي در حدود يک ميليون و 500هزار تومان انجام می شد. بايد به اين مساله توجه داشته باشيد که نصب بدون مجوز سانروف مي تواند دردسرهاي برايتان به ارمغان بياورد. با اين حال بعضي ها در فروشگاه هاي متفرقه يا به صورت شخصي اقدام به خريد و نصب سانروف مي کنند چون قيمت تمام شده کار برايشان ارزان تر تمام مي شود. اين سانروف ها ساخت کشور چين بوده و کيفيت بالايي ندارند اين در حالي است که مجوز هم براي نصب به شما داده نمي شود و هنگام فروش خودرو قطعا با مشکلاتي مواجه خواهيد شد.
 
فروشندگان متفرقه معمولا اين قضيه را رد مي کنند و بعضي افراد که به نصب سانروف در چنين شرايطي اقدام کرده اند مي گويند موقع رانندگي صداي آزاردهنده اي از بدنه خودو به گوش مي رسد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

شما اکنون از مطلب: "

نصب سانروف روی خودرو، باید ها و نباید ها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است