Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویروس کرونا همه جا حضور دارد؛

چگونه خودروی خود را ایزوله کنیم؟

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۶:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۴۳۱۹ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
بی شک خودروی شخصی شما نیز می‌تواند ناقل ویروس منحوس کرونا باشد به همین دلیل باید موارد ایمنی بسیار ساده ای را در این خصوص رعایت نمود.
به گزارش کارپرس، قطعا طی این مدت اخبار کرونا ویروس را دنبال کرده اید و نیز در جریان توصیه های بهداشتی پزشکان متخصص قرار گرفته اید، با در نظر گرفتن همه این اخبار و چگونگی انتقال این ویروس چند توصیه بهداشتی در خصوص ایزوله کردن خودرو در این مطلب عنوان می شود.
 
1-قبل از سوار شدن از تمیز بودن دستگیره درب خودرو مطمئن باشید
 
2- بیشترین نقاط تماس راننده با داخل کابین را شناسایی کنید و به خوبی همه این نقاط را با محلول های ضد عفونی کننده و یا افشانه های الکلی تمیز کنید.
 
3- فرمان، دنده، ترمزدستی و دستگیره های درب خودرو نقاط چر خطر محسوب می‌شوند.
 
4- به یاد داشته باشید که بخارات این محلول ها می تواند مسمومیت های جدی برای شما در فضای کوچک کابین خودرو در بر داشته باشد پس هنگام استفاده از آن شیشه های خودرو را پایین بیاورید.
 
5- داشبورد و کنسول وسط خودرو را تمیز نگه دارید
 
6- دریچه های هوای کولر با وجود فیلتر هوای مناسب خودرو بعید است که بتوانند این ویروس را به داخل کابین هدایت کنند اما برای اطمینان خاطر بیشتر از اسپری فوم و محلول های مخصوص این کار که در بازار موجود است استفاده کنید.
 
7- صندلی های خودرو را تمیز نگه دارید، مخصوصا قبل از استفاده اعضای خانواده روی آنها محلول ضد عفونی کننده اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای باقی بماند.
 
8-در هنگام طی مسیر سعی کنید شیشه خودرو بالا باشد و از تهویه هوای خودرو استفاده نمایید.
 
9-تا آنجا که ممکن است غیر از اعضای خانواده شخص دیگری وارد خودرو شما نشود و در غیر این صورت ضمن استفاده همه افراد حاضر در داخل خودرو از ماسک های بهداشتی پس از پیاده شدن فرد از خودرو صندلی و نقاط تماس ایشان را ضد عفونی نمایید.
 
10 یادتان نرود محلول های الکلی خود را در داخل کابین خودرو جا نگذارید، با وجود گرم شدن هوا امکان شعله ور شدن آنها وجود دارد.
 
اما در خصوص تاکسی های عمومی و همچنین تاکسی های اینترنتی:
 
رانندگان خود طبق پروتوکول های اعلام شده از سوی تاکسیرانی و شرکت های تاکسی اینترنتی برای نظافت خودرو اقدام می‌کنند چرا که سلامتی مسافران مساوی است با سلامت خودشان و جامعه.
 
اما برای استفاده از تاکسی های عمومی و اینترنتی نهایت احتیاط را در نظر داشته باشید درون خودرو از ماسک استفاده کنید و فاصله خود را از راننده و مسافران دیگر رعایت کنید.
 
احتیاط مهم است پس از پیاده شدن از خودو و رسیدن به منزل ابتدا لباس های خود را بدون تماس با محیط خانه بشویید چرا که امکان دارد ناقل ویروس کرونا باشند.
 
نکته مهم دیگر شهرداری ها و مراکز دیگر که برای سلامت جامعه در کنار کادر پزشکی در تلاش هستند معابر عمومی را با محلول های ضدعفونی کننده پاک سازی می‌کنند و هنگام انجام این کار بدنه خودرو های پارک شده در حاشیه خیابان و کوچه ها نیز تمیز می‌شوند، پس اگر صبح هنگام با وجود عدم بارندگی متوجه لکه های آب بر روی خودروی خود شدید بدانید که بدنه خودروی شما اکنون ایزوله است!
 
سعی کنید در صورت امکان خودروی خود را در این روز ها زیر آفتاب پارک کنید این کار باعث بالا رفتن درجه حرارت داخل کابین شده و عمر ویروس کرونا را کم و در مدت زمان کوتاهی آن ها را از بین می‌برد.
 
با آرزوی سلامتی برای همه و خسته نباشید و خدا قوت به همه عزیزانی که در راه مقابله با کرونا ویروس شبانه روز در تلاش هستند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چگونه خودروی خود را ایزوله کنیم؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است