در این میان اما عامل مهم دیگر، حذف واردکنندگان متفرقه و کاهش واردات خودرو طی ماههای آینده است که همین موضوع نیز کاهش عرضه در بازار را بهدنبال دارد که کلید افزایش قیمت خودرو را خواهد زد. در این مورد، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» میگوید: هر چند تعرفه ثابت مانده و تاثیری در قیمت خودرو ندارد، اما سیاستگذاریها در سال گذشته بهگونهای بوده که بازار خودروهای وارداتی در سالجاری را با چالشهای جدی مواجه میکند که این موضوع افزایش قیمت و کاهش رقابت در بازار این خودروها را موجب میشود. وی تاکید دارد: متضرران اصلی عدم کاهش تعرفه و محدودیت در واردات خودرو، قطعا مشتریان هستند که به نظر میرسد توجهی به آنها در سیاستگذاریها صورت نمیگیرد.
در حال حاضر مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور ۲۰۰۰ سیسی معادل ۴۰ درصد، حجم موتور از ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سیسی معادل ۵۵ درصد و خودروهایی با حجم موتور بالای 2500 سیسی نیز به کشور ممنوع است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان