Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تاکید مجلس بر واردات خودروهای کارکرده برقی‌

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ۰۸:۳۱ | کد خبر: CP- ۲۱۴۵۵ | سرویس: واردات
کارپرس:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز گذشته خود در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجوز واردات انواع خودروهای نو و کارکرده برقی به کشور را صادر کردند.
به گزارش خودروپرس، ساکنان بهارستان درحالی روز گذشته به واردات خودروهای برقی رای مثبت دادند که واردات این دست از خودروها پیش از این مجاز بود و حتی حقوق گمرکی واردات آنها نیز ۲۴دی‌ماه توسط هیات‌وزیران به تصویب رسیده بود.
 
البته مصوبه دیروز خانه ملت، برای اولین بار واردات خودروهای برقی کارکرده را مورد تایید قرار داده است، این در شرایطی است که هنوز خبری از ابلاغ آیین‌‌‌نامه واردات خودروهای کارکرده از طرف هیات‌دولت نیست. خودروهای برقی، محصولات جدیدی در سطح جهانی هستند که قیمت‌های نسبتا بالایی نسبت به محصولات بنزینی‌‌‌ها دارند.

اما مصوبه روز گذشته مجلس در قالب بند الحاقی «یک» تبصره ۹ لایحه بودجه بود که تاکید دارد: «در اجرای ماده ۹ قانون هوای پاک به‌منظور کاهش آلایندگی شهرها، واردات انواع خودروهای سواری نو و کارکرده با عمر کمتر از ۵سال برقی و هیبرید به داخل کشور مجاز بوده و حقوق ورودی خودروی برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرها در سال ۱۴۰۳ معادل نیم‌‌‌‌درصد و برای سایر متقاضیان ۴واحد‌درصد و حقوق ورودی خودروهای تمام برقی- بنزینی (هیبریدی) ۱۵‌درصد تعیین می‌شود.»
 
پیش از این در ۲۵دی‌ماه همین میزان تعرفه‌‌‌ برای واردات خودروهای برقی و هیبریدی در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شده بود. بنابراین مجلسی‌‌‌ها دیروز مهر تاییدی بر ارقام اعلامی از طرف کمیسیون تلفیق زدند.
 
همچنین طبق مجوز صادره از طرف مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است در قبال سرمایه‌گذاری در گسترش حمل‌ونقل عمومی برقی، توسعه زیرساخت‌های آن، انتقال فناوری و افزایش داخلی‌سازی خودروهای برقی-بنزینی (هیبریدی)، تخفیف در پرداخت حقوق ورودی واردات این نوع خودروها و قطعات منفصله آن را اعمال کند.


 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تاکید مجلس بر واردات خودروهای کارکرده برقی‌

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است