نماینده رسمی تویوتا در ایران اعلام کرده که همواره و همگام با سیاستهای کمپانی مادر، به صورت جدی فراخوانهای مرتبط با خودروهای ارائه شده به ایران را در راس برنامههای خود قرار داده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام میکنند البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمیگیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: خودروسازان و واردکنندگان خودرو به دلیل انحصاری بودن بازار، الزام و اعتقادی به فراخوان برای حل عیب احتمالی خودروهای تولید و عرضه شده از سوی خود ندارند.
شرکت ژاپنی میتسوبیشی تعداد 174 هزار و 382 دستگاه از خودروهای فروخته شدهاش در ایالتهای سردسیر ایالاتمتحده را بهدلیل احتمال خوردگی و شکستن بازوهای کنترلی زیرین فراخوان کرد.
شرکت جنرال موتورز اعلام کرد احتمالا از سوی رگولاتورهای آمریکایی مجبور خواهد شد تا به دلیل وجود ایراد احتمالی در سیستم کیسه هوا، برای ۴.۳ میلیون دستگاه دیگر از محصولات خود فراخوان رفع عیب صادر کند.
شرکت نیسان موتور اعلام کرد 53/ 3 میلیون دستگاه خودرو را که اکثر آنها در ایالات متحده هستند، فراخوان میکند زیرا کیسههوای سمت سرنشین بهدلیل نقص سنسورها عمل نمیکند.