Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل سایپا خبر داد:

حصول پیشرفت در مذاکره سایپا با کیا و نیسان

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ - ۱۶:۵۲ | کد خبر: CP- ۳۳۰۶ | سرویس: سایپا
کارپرس:
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن اشاره به پیشرفت مذاکرات این شرکت با شرکت های خودروساز کیا(کره جنوبی) و نیسان(ژاپن)، ابراز امیدواری کرد به زودی این مذاکره ها به نتیجه نهایی برسد.
به گزارش کارپرس، «مهدی جمالی» عصر امروز (سه شنبه) در پایان مراسم اعطای پنج هزار دستگاه وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد در جمع خبرنگاران افزود: اکنون با شرکت کیا همکاری تولیدی داریم و همکاری انحصاری با آن نیز در حال مدیریت است.

وی همچینن با اشاره به همکاری با شرکت نیسان، گفت: پارس خودرو در گذشته شریک انحصاری نیسان در ایران بود، اما به دلیل تحریم ها این همکاری ها قطع شد.
جمالی ادامه داد: امروز در حال مذاکره با این شرکت هستیم تا در ماه های آینده همکاری مجدد پارس خودرو را با آن شکل دهیم.

** افزایش قیمت محصولات سایپا

این مقام مسئول با اشاره به افزایش قیمت های اعلامی شورای رقابت درباره خودروهای این شرکت، یادآوری کرد: تقاضای افزاش قیمت این شرکت بیشتر از این ارقام بوده است، اما افزایش تصویب شده بتدریج اعمال خواهد شد.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته با تصمیم شورای رقابت ، برای محصولات خانواده پراید و تیبا 1.25 درصد و برای پارس تندر 90 ازتولیدات سایپا 1.57 درصد افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.
وی در پاسخ به ایرنا درباره اینکه آیا برنامه ای برای افزایش قیمت سایر محصولات نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در این زمینه مشغول مطالعه هستیم و هرگونه افزایشی با در نظر گرفتن کشش قیمتی بازار پیشنهاد خواهد شد.
جمالی ادامه داد: امروز قیمت ها متاثر از مساله تورم افزایش داشته، اما سعی داریم کمترین فشار به مصرف کننده وارد شود.
وی گفت: شرکت سایپا از مدلی برخوردار است که افزایش قیمت در صورت نیاز به این امر و وجود تقاضا برای محصول، بررسی می شود.

** رونمایی SP100

مدیرعامل سایپا با اشاره به انجام کار منسجم درباره خودروی SP100 در این شرکت، تصریح کرد: مگاپلتفرمی در سایپا طراحی شده که از آن تا پایان امسال یک محصول، اوایل سال آینده دو محصول و از سال آینده سالیانه دستکم دو محصول عرضه می شود.
وی تاکید کرد: این مگاپلتفرم مستقل بوده، اما با طراحان بین المللی (و نه خودروسازان بین المللی) در این زمینه همکاری داریم.
جمالی با اشاره به انجام آزمایش های اولیه در این باره ، تصریح کرد: رونمایی از خودروی SP100 حداکثر تا 15 اسفندماه امسال انجام می شود.
جمالی به اعلام پیش فروش خودروی کوئیک در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: هر زمان اداره شماره گذاری اجازه داد، تحویل این خودرو نیز آغاز خواهد شد.

** سایپا و وانت زامیاد جایگزینی ندارند

وی با اشاره به خودروی پراید، خاطرنشان کرد: این خودرو علاوه بر اینکه یک وسیله نقلیه است، با کمترین هزینه قابل تعمیر بوده و کارآفرین است.
جمالی بیان داشت: گروه زامیاد نیز 700 هزار خودروی فعال در کشور دارد و با فیس لیفت نیسان، وانت پادرا طی در سال آینده جایگزین آن خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور پلتفرم جدیدی طراحی شده که طی دو سال آینده چهار محصول 100 درصد ایرانی از آن عرضه خواهد شد.

** بازگشایی نماد سایپا

وی بیان داشت: به دلیل وقوع یک تحول اساسی در سایپا، عدد خیره کننده ای به عنوان تعدیل مثبت ارائه شد، اما همکاران ما در بورس نیاز به گزارش های منطقی داشتند که به آنان داده شد.
مدیرعامل سایپا ابراز امیدواری کرد تا پیش از برگزاری مجمع آینده، شاهد بازگشایی نماد شرکت باشیم.

** بزرگترین واگذاری خودروسازی

جمالی با اشاره به بزرگترین واگذاری انجام شده در صنعت خودروسازی کشور، گفت: 50 درصد سایپای کاشان به فروش بین المللی رسید و اخیرا واگذاری رینگ آلومینیومی سایپا را با یک مشارکت بین المللی جدید در خرمشهر به انجام رساندیم.
به گفته وی، این مهم بزرگترین اشتغالزایی را پس از دوران جنگ تحمیلی در شهر خرمشهر در یک سال آینده ایجاد خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، سرمایه گذاری اولیه خارجی در خط تولید رینگ آلومینیومی 25 میلیون دلار است و شرکت سایپا نیز 25 میلیون دلار برای راه اندازی این خط سرمایه گذاری می کند.
با بهره برداری از این خط تا یک سال آینده بیش از یک هزار و 200 فرصت شغلی در منطقه ایجاد می شود.

** سودآوری سایپا تا پایان امسال

جمالی در ادامه بیان داشت: در سال های 1393 و 1394 و پس از اعمال تحریم ها، سایپا با 50 هزار میلیارد ریال زیان انباشته مواجه و ظرفیت تولیدی شرکت به کمتر از یک سوم کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: با اقدام های انجام شده، بالاترین رقم تحقق تولید در 6 سال گذشته، در خرداد ماه امسال محقق شد و فقط سال گذشته یک هزار و 200 نفر جدید به همکاران این مجموعه اضافه شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: در تلاشیم با اصلاح ساختار اساسی، زیان کلی شرکت را مرتفع و تا پایان امسال به 6 هزار و 500 میلیارد ریال سود تبدیل کنیم.

** اشتغال در سایپا

جمالی یادآوری کرد: اکنون 50 هزار نفر به صورت مستقیم و 400 هزار نفر در صنعت قطعه سازی و خدمات پس از فروش با سایپا همکاری می کنند.
به گفته این مقام مسئول، امروز نزدیک به 6 میلیون خودرو از گروه سایپا در سراسر کشور تردد می کند که بیش از 50 درصد آن در صنعت حمل و نقل فعال است.
به گزارش ایرنا، ظهر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیرعامل سایپا و مدیرعامل زامیاد، مراسم اعطای پنج هزار دستگاه وانت نیسان به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد با هدف اشتغالزایی و تبدیل آنان از مددجویی به مددکاری برگزار شد.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

حصول پیشرفت در مذاکره سایپا با کیا و نیسان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است