مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا مصاحبه ها و گزارش های خود در پرونده "چرایی التهاب قیمت خودرو در بازار" را در قالب یک نشریه الکترونیک گردآوری، خلاصه نویسی و منتشر کرد.
دهم تیرماه در تقویم کشور با عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده تا بهانه ای باشد برای بزرگداشت تلاش و کوشش فعالان این حوزه اصلی و استراتژیک از اقتصاد کشور. علاوه بر این، روز صنعت و معدن را نیز می توان معیار زمانی برای بررسی عملکرد شرکت های صنعتی و معدنی کشور دانست.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: از آنجا که کشور در شرایط خاص است و کمبود ارز دارد به هیچ عنوان نمی توان به سمت واردات خودرو با هدف کنترل بازار حرکت کرد.
انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در نامه هایی جداگانه از دستاوردهای گروه خودروسازی سایپا و تلاش و حرکت این مجموعه در تحقق جهش تولید قدردانی کرده و آمادگی خود را برای توسعه همکاری های اعلام کردند.
ویژه /
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت:
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: نگرانی های تورمی خریداران خودرو و افزایش قیمت ارز دو عامل مهمی است که باعث شده قیمت خودرو در بازار آزاد با رشد روبرو شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت زمینههای علمی و عملی دو مجموعه را برای توسعه همکاریها بررسی کرده و برای انجام اقداماتی از جمله ایجاد دفتر مشترک توسعه همکاریها و تشکیل کارگروه ویژه ارتباط سایپا و دانشگاه علم و صنعت، جذب نخبگان دانشگاه علم و صنعت به عنوان مشاور مدیران سایپا، تست نهایی موتور "شاهین" در دانشگاه علم و صنعت و حضور بیشتر و جدیتر دانشگاهها در پروژههای جدید سایپا به توافق رسیدند.
مدیر گروه پژوهش های صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی گفت: افزايش قيمت خودرو ارتباطي با شركت هاي خودروسازي ندارد و ساير عوامل در به هم ريختگي بازار اثرگذار هستند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت دلایل تداوم التهاب قیمت خودرو در بازار را تبیین کرد و گفت: تقاضاهاي بازار و ثبت نام در طرح هاي پيش فروش واقعی نيست.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: باتوجه به افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا، مشتریان از طریق بسترهای آنلاین و غیرحضوری پیگیر نیازهای خود در معاونت فروش سایپا باشند.
قائممقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش درباره برنامه تولید و عرضه خودرو شاهین در سال جاری بیان کرد: شاهین، نیمه دوم سال به بازار عرضه می شود.
رئيس سازمان ملي كارآفريني گفت: گروه خودروسازي سايپا با همكاري مجموعه هاي دانش بنيان و استارتاپ ها می تواند ضمن ارتقاء كيفي محصولات، به سمت افزايش رضايتمندي مشتریانش حرکت کند.