انسانها در حین حرکت پیاده و مواجه با یکدیگر به شکل کامل متوقف نمیشوند، آنها میزان سرعت خود را کم کرده با به آرامی تغییر مسیر میدهند، همین رفتار واکنشی در انسانها الگوی فورد برای طراحی و استفاده از این تکنولوژی است.
محققان متوجه شدند فیبرهای کربنی که در بدنه خودرو به کار می روند، قابلیت ذخیره انرژی دارند. با استفاده از این قابلیت وزن خودروهای نسل آتی ۵۰ درصد کاهش می یابد.
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به انجام پروژهای مبنی بر طراحی پوششهای خودترمیم شونده حاوی میکروکپسول شدند که میتواند در پوششهای سطوح فلزی از جمله خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
مسلما چراغهای دیجیتال مزایای ایمنی فراوانی دارند. به عنوان مثال این چراغها برای وضوح بیشتر به کمک دوربینها و حسگرهای خودرو آمده و وضوح بیشتری را در دید خطوط کف جاده، شناسایی علائم کنار جادهای و موانع برای راننده ایجاد میکنند.
بزرگترین شرکت شبکه فروشگاههای زنجیرهای مواد غذایی آمریکا با یک استارتاپ خودروهای خودران همکاری کرده است تا مواد غذایی خود را از طریق خودروهای خودران این استارتاپ به مشتریان تحویل دهد.
هیوندایی از سال 2014 در حال کار روی این فناوری است. پخشکنندههای صدا در این سیستم صداها با توجه به مرزبندی صندلیها به همپوشانی صدا روی موجهای خاص منجر میشود.
به تازگی حق امتیاز اختراع یک نمایشگر در شیشه جلویی خودروهای خودران ثبت شده که به سرنشینان خودروهای مختلف اجازه می دهد با فیس تایم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
این دوچرخه با استفاده شفت نیروی پدال و از طریق چرخ دندهها نیروی پای افراد را به چرخهای عقب انتقال میدهد. تمامی این فرآیند برای ایچاد اصطکاک کمتر و صرفهجویی بیشتر انرژی است.