به گفته تاد هولمدال، معاون بخش مایکروسافت کوانتوم، پردازش کوانتومی قادر است بسیاری از چالشها و معضلات پیش روی انسان و جهان را که رایانههای کنونی از پس آنها برنمیآیند، حل کند.
حالا به نظر میرسد که این روزها شرکتهای تکنولوژی با خودروسازان همکاریهای بسیار نزدیک و وسیعتری داشته و قصد دارند به منظور توسعه و تولید محصولات هوشمند، جدید و متفاوت با یکدیگر برنامههای گستردهای داشته و قراردادهای جدیدی را به امضا برسانند.
هماکنون مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد با پلتفرم آژور خود در راهاندازی و توسعه خدمات ابری برای خودروهای ساخت شرکت آلمانی فولکسواگن نقش پررنگی ایفا کرده و با این خودروساز بزرگ و محبوب همکاریهای خود را آغاز کند.
همکاری این دو شرکت به توسعه سرویس ابری – خودرویی فولکسواگن (Volkswagen Automotive Cloud) خواهد انجامید تا این شرکت بتواند امکانات نوین و گستردهای همچون پخش و استریم محتوای رسانهای آنلاین، ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری، دستیار صوتی هوشمند، اتصال به خانه هوشمند، یادآوری سرویسهای دورهای خودرو و سایر خدمات هوشمند مبتنی بر رایانش ابری در خودروهای تولیدی خود قرار دهد.
مقامات و مسئولان بلندپایه فولکس واگن همچنین در این خصوص ابراز امیدواری و عنوان کردهاند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی سالانه بیش از ۵ میلیون دستگاه خودرو به اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر خدمات ابری مجهز خواهد شد.
به نظر میرسد همانطور که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو برآورد کردهاند، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شاه کلید صنعت خودروسازی در آینده به شمار خواهد رفت.
اتحاد رنو - نیسان - میتسوبیشی و ولوو نیز با همکاری شرکت گوگل برنامههای مشترکی داشته و به نظر میرسد که قصد دارند در آیندهای نزدیک نسل آتی خودروهای تولیدی خود را به فناوریهایی نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و خدمات ابری تجهیز کنند و پیشبینی میشود با توسعه روند صنعت خودروهای برقی و خودران، صنایع خودروسازی و تکنولوژی بیش از پیش به همدیگر نزدیک شده و همکاریهای گستردهای داشته باشند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان