Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با تلاش پژوهشگران صورت گرفت:

استفاده از نانو مولکولهای سرکوب شده در باتری خودرو

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۵:۲۶ | کد خبر: CP- ۷۵۵۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پژوهشگران اسکاتلندی، نوعی باتری سیال ابداع کرده‌اند که می‌تواند سوخت مورد نیاز خودروهای الکتریکی و هیدروژنی را تامین کند.
به گزارش کارپرس،  ممکن به زودی پمپ بنزین‌ها بتوانند خدمات لازم برای خودروهای الکتریکی و هیدروژنی را ارائه دهند.

شیمیدانان "دانشگاه گلاسگو"(Glas) اسکاتلند، با استفاده از نانومولکول‌های سرکوب شده در مایع، یک سیستم باتری جدید ابداع کرده‌اند که نه تنها در چند ثانیه، سوختگیری خودروها را انجام می‌دهد، بلکه می‌تواند الکتریسیته یا هیدروژن مورد نیاز را تولید کند.

مهندسان برای دهه‌ها، در پی یافتن جایگزینی برای موتور درون‌سوز بوده‌اند اما به خاطر موانع بسیاری با شکست مواجه شدند.

وسایل نقلیه با سوخت هیدروژنی، مزایای خودروهای معمولی را دارند اما در حال حاضر از تولید آنها حمایت نمی‌شود و به اندازه خودروهای الکتریکی، متداول نیستند. هم خودروهای هیدروژنی و هم خودروهای الکتریکی، هنگام سوختگیری مجدد به مشکلاتی دچار می‌شوند اما شاید سیستم جدید ذخیره انرژی که در دانشگاه گلاسگو ابداع شده، بتواند این شرایط را تغییر دهد.

در این پژوهش که به سرپرستی "لئوری کرونین"(Leroy Cronin)، استاد شیمی دانشگاه گلاسگو انجام شده، یک باتری سیال مورد استفاده قرار گرفته است. باتری سیال، نوعی باتری است که در آن، دو مخزن مایع، پشت غشایی که بین دو الکترود قرار گرفته‌، وجود دارند. این غشاء، امکان گذشتن از مایع و تولید الکتریسیته را برای یون‌ها فراهم می‌کند.

نکته مثبت درباره باتری سیال این است که مانند یک باتری معمولی یا پیل سوختی عمل می‌کند. این باتری می‌تواند با تخلیه مایع مصرف شده و جایگزین کردن مایع جدید، دوباره شارژ شود. پژوهشگران دانشگاه گلاسگو، نانومولکول‌های موجود در این مایع را که هرکدام مانند یک باتری کوچک عمل می‌کنند، سرکوب کردند. این مایع می‌تواند انرژی زیادی را ذخیره کند و آن را هنگام نیاز، انتشار دهد.

به گفته پژوهشگران، با تخلیه مایع قدیمی و پر کردن مایع جدید، می‌توان این باتری را در چند ثانیه شارژ کرد و به این ترتیب، شارژ و استفاده مجدد از آن، امکان‌پذیر خواهد بود. با این باتری، وسایل نقلیه الکتریکی در مقایسه با خودروهای بنزینی، بارها قابل شارژ خواهند بود. همچنین، این سیستم می‌تواند هم سوخت الکتریکی و هم سوخت هیدروژنی را تامین کند.

کرونین گفت: برای موثر بودن انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده، سیستم‌های ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر با ظرفیت بالا مورد نیاز هستند. سیستم ما، روش جدیدی برای ذخیره انرژی به صورت الکتروشیمیایی ارائه می‌دهد و در خودروهای الکتریکی کاربرد دارد. علاوه بر این، ممکن است تراکم بالای انرژی ماده مورد استفاده ما، میزان خودروهای الکتریکی و انعطاف پذیری سیستم‌های ذخیره انرژی را افزایش دهد و چراغ‌ها را در زمان اوج نیاز، روشن نگه دارد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استفاده از نانو مولکولهای سرکوب شده در باتری خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است