Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

مدیریت سوخت یا حمل بنزین یدکی با خودروی شخصی؟!

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۰:۰۷ | کد خبر: CP- ۱۲۸۲۹ | سرویس: امداد خودرو ایران
کارپرس:
اگر در طی سفر و یا مسیر های درون شهری بنزین تمام کردید و در اطراف شما پمپ بنزین وجود نداشت چه باید بکنید؟

به گزارش کارپرس، مدیریت سوخت قبل از حرکت خودرو و مشخص نمودن مسیر حرکت در انجام سفر های برون شهری امری بسیار مهم است، البته این روزها کمتر دیده می‌شود که خودرویی بخاطر اتمام سوخت متوقف شده باشد اما دانستن مواردی که می‌تواند در این شرایط به راننده در سهولت سفر کمک کند خالی از لطف نیست.

ابتدا باید به یک نکته مهم اشاره کرد که حمل سوخت یدکی به صورت ذخیره در گالن های کوچک و بزرگ با خودروی شخصی قطعا باوری اشتباه است و نباید دست به چنین اقدام خطر ناکی زد؛ این اقدام نه‌تنها برای شما بلکه برای خودروهای دیگر نیز می‌تواند خطر آفرین باشد.

در گذشته نه چندان دور در صورت اتمام بنزین باید مسیری را برای تهیه بنزین طی می کردیم و یا با گالن های 4 لیتری کنار جاده در انتظار یک راننده با معرفت به خودرو های عبوری خیره میشدیم! مدیریت مصرف سوخت تا همین چند سال گذشته شاید خیلی جدی گرفته نمی‌شد! اما با گذشت زمان و رشد جمعیت و اضافه شدن خودرو های جدید به جاده های شهری و برون شهری مصرف سوخت اهمیت بیشتری پیدا کرد.

اما بواقع در صورت اتمام سوخت خودرو در شرایط نامناسب چه باید کرد؟

شاید در ابتدا فکر کنید که با روشن شدن چراغ هشدار اتمام بنزین می توانید چه درون شهر و یا در جاده های خارج از شهر خود را به نزدیکترین پمپ بنزین برسانید، بله این باور کاملا صحیح است اما هیچگاه اتفاقات پیش‌بینی نشده را نادیده نگیرید کافیست وارد یک ترافیک سنگین شوید و یا موقعیتی برای شما پیش بیاید و نتوانید مسیر خود را طوری انتخاب کنید که به پمپ بنزین برسید و یا به هر دلیل دیگری نتوانید به سمت پمپ بنزین بروید؛ پس اولین اقدام برای جلوگیری از این اتفاق وبرای مدیریت صحیح مصرف سوخت؛ انتخاب مسیر درست، زمانبندی و شناسایی پمپ بنزین در مسیر است. شاید بهتر بود با دانستن شرایط رانندگی و زمان بندی های لازم کمی زودتر برای سوخت گیری اقدام شود در طول سفر های طولانی حتی اگر باک خودروی شما نصف باشد درصورت داشتن وقت کافی در استراحتگاه هایی توقف کنید که پمپ بنزین نیز داشته باشد و جهت سوختگیری اقدام کنید تا در انتهای سفر دچار مشکل نشوید.

در صورتی که خودروی شما در کنار جاده، آزادراه، خیابان و اتوبان به دلیل عدم سوخت گیری خاموش شد. مهمترین اقدام پارک خودرو در محلی مناسب و روشن کردن چراغ خطر و استفاده از علائم هشدار دهنده است.

اگر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید و به محل توقف خودرو آشنایی ندارید نقشه را بررسی کنید و نزدیکترین پمپ بنزین را شناسایی کنید.

در چنین شرایطی معمولا راننده برای تهیه سوخت موردنیاز محل توقف خودرو را ترک می‌کند اما راه حل دیگری نیز وجود دارد.

برای تامین سوخت مورد نیاز چه باید کرد؟

یکی از راهکار های تامین سوخت مورد نیاز استفاده از امکان سوخت رسانی امداد خودرو ایران در مواقع ضروری است بدین صورت که کافیست با فراخوان یکی از انواع ناوگان امداد خودرو ایران و اعلام اتمام بنزین می توانید در کمترین زمان ممکن سوخت مورد نیاز خود را تا اولین پمپ بنزین تامین کنید.

امداد خودرو ایران در سراسر جاده های کشور این امکان را دارد که در صورت نیاز خودرو ها به بنزین، سوخت موردنیاز آنها را تامین کند.

خودرو هایی که در ناوگان امدادی امدادخودرو ایران امکان حمل بنزین تا محل استقرار خودروی شمارا دارند عبارتند از: کوئیک پلاس، سمند، سرویس در محل (AUTOCLICK)، موتورسیکلت های امدادی، امداد پلاس و فرا امداد که تمامی این خودرو ها با رعایت اصول ایمنی و پس از فراخوان مشتری اقدام به حمل و ارسال بنزین می نمایند و بر اساس استاندارد های ایمنی هیچ گاه بنزین یدکی در خودرو نگهداری نمی‌کنند و این همان نکته ای است که همه ما باید آن را رعایت کنیم.

شما می توانید با استفاده از شماره تماس 096440 و یا با استفاده از اپلیکیشن امداد خودرو ایران ضمن اعلام موقعیت دقیق در نقشه مشکل نیاز به سوخت را ثبت و منتظر بمانید تا در کمترین زمان ممکن نزدیکترین امدادگر بنزین موردنیاز شما را تهیه و به شما برساند.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مدیریت سوخت یا حمل بنزین یدکی با خودروی شخصی؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است