او در پاسخ به این سؤال که برخی شنیدهها حکایت از آن دارد که شرکت آلمانی حاضر به پذیرش داخلی سازی در ایران نشده است؟ تاکید کرد: داخلی سازی جزء مؤلفههای ابتدایی و اصلی قرارداد همکاری بوده و دو طرف بر سر این موضوع از ابتدا به توافق رسیده بودند.
این اظهارات در حالی است که چند روز پیش خبر عدم توافق سئات بهعنوان زیرمجموعه اسپانیایی فولکسواگن با یک شرکت ایرانی مخابره شد و به نظر میرسد موضوع ورود سئات به ایران منتفی شده است.
البته در سایت اصناف و بازرگانان ایران همچنان مجوز نمایندگی رسمی سئات در ایران معتبر بوده و این در حالی است که در خرداد ماه سایت ثبت سفارش اجازه واردات محصول سئات تولدو را به ایران صادر کرده بود و در حال حاضر خبری از این مجوز در سایت سازمان توسعه تجارت نیست.
چند ماه گذشته برخی از شرکتهای ایرانی برای دریافت نمایندگی رسمی زیرمجموعههای فولکسواگن آلمان اقدام کرده بودند که این شرکتها با در بسته از سوی آلمانیها روبرو شدند زیرا برخی اخبار حکایت از آن دارد که فولکسواگن حتی همکاری زیرمجموعههای خود را منوط به همکاری تولیدی در ایران کرده است.
به سرانجام نرسیدن همکاری فولکسواگن در تولید خودرو در ایران تا به امروز در حالی رقم خورده که این شرکت آلمانی در الجزایر خط تولید راهاندازی کرده است و از سوی دیگر به نظر می رسد در فضای پسابرجام باید به گونه ای عمل شود که ایران تنها به بازار فروش شرکت های خارجی تبدیل نشود و خودروسازان خارجی با هدف سرمایه گذاری بلند مدت به ایران ورود کنند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان