Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مسعود معظمی:

برجام فرصتی طلایی برای خودروسازی ایران بوجود آورد

چهارشنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۵:۰۶ | کد خبر: CP- ۲۲۱۰ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برجام فرصت طلایی برای صنعت کشور به ویژه در صنایع خودروسازی کشور بود که توانست فرصت انتقال تکنولوژی های نوین به ایران را فراهم کند.
به گزارش کار پرس،مسعود معظمی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی شرکت پانچ در زنجان افزود: میزان تولید خودرو در سال 2016در جهان 95 میلیون دستگاه و در ایران یک میلیون دستگاه بود.

وی یادآورشد: با توجه به جمعیت و نیاز آن، صنعت خودرو سازی جایگاه ویژه ای برای ایران دارد.معظمی اطهار ورد: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران طی 6 ماه نخست سال جاری، میزان رشد اقتصادی کشور هفت درصد بوده است.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این رشد اقتصادی مرهون افزایش میزان فروش نفت و توسعه صنعت با نگاه خاص به صنایع خودرو است.وی خاطرنشان کرد: در صنعت خودرو سازی طی سال های اخیر مجاهدت بسیاری شده است.

معظمی به سند توسعه خودرو تا سال 1404 اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این سند باید ایران در این سال، سه هزار دستگاه خودرو تولید کند که یک میلیون دستگاه آن با محوریت صادرات باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی 10 ماهه سال جاری معادل 12 ماهه پارسال برابر یک میلیون و 50هزار دستگاه خودرو تولید شد که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسد.

وی اضافه کرد: این تعداد باید تا پایان سال آینده به 1.5 میلیون دستگاه خودرو برسد.معظمی بر لزوم تولید خودروی با کیفیت داخلی تاکید کرد و از افزایش کیفیت خودروهای ایرانی در سال جاری نسبت به گذشته خبر داد.

مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: کسب رضایتمندی مشتریان خودرو باید مهمترین سر لوحه تلاش خودروسازان کشور باشد.وی از افزایش 40 درصدی میزان تولید خودرو در سال جاری خبر داد و به افزایش کیفیت قطعات ساخته شده قطعه سازان داخلی اشاره کرد.

معظمی از عقد قرارداد همکاری میان شرکت های خارجی هیوندای، فلکس واگن، رنو و پانچ با خودرو سازان ایران خبر داد و ابراز کرد: شرکت های سایپا و ایران خودرو اسفند امسال محصولات جدید خود را که مجهز به سیستم روز خودرو سازی هستند عرضه می کنند.


منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برجام فرصتی طلایی برای خودروسازی ایران بوجود آورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است