Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تولید خودرو ٨ درصد رشد یافت؛ یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه از ابتدای سال

شنبه | ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ - ۰۸:۲۶ | کد خبر: CP- ۲۱۵۴۱ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، یک میلیون و ٢٣٠ هزار دستگاه خودرو تولید شده که نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته ٨ درصد رشد یافته است؛ از این تعداد حدود یک میلیون و ۴۰ هزار دستگاه مربوط به خودروهای سواری با رشد ٦ درصدی نسبت به سال گذشته است.
به گزارش خودرو پرس، بر اساس گزارش ارائه شده توسط دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد صنعت خودروی کشور طی ۱۱ ماهه امسال، از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده که نسبت به حدود یک میلیون و ۱۲۶ هزار دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، رشد حدوداً هشت درصدی را ثبت کرده است.

از این تعداد خودروی تولیدی در کشور، قریب به یک میلیون و ۴۰ هزار دستگاه سهم خودروهای سواری در کشور است که نسبت به ۹۸۰ هزار دستگاه تولید شده در مجموع ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، شش درصد بیشتر شده است.

طی مدت مذکور سال جاری ۱۵۲ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است. آمار ثبت شده از تولید وانت کشور در ۱۱ ماهه سال گذشته رقمی در حدود ۱۰۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه بوده است.

آمار تولید خودروهای سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) در مجموع ۱۱ ماهه سال جاری عدد ۳۴ هزار دستگاه را ثبت کرده که رشد ۱۰ درصدی تولید این خودروها را نسبت به ۳۰ هزار خودروی سنگین باری تولید شده در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱، نشان می‌دهد.

سهم ۱۱ درصدی بخش خصوصی در تولید کل خودروی کشور

از آمار تولید خودروها در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲، قریب به ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو با سهم ۱۱ درصدی، مختص تولید خودروهای تولیدی در شرکت‌های خودروساز خصوصی است که در مقایسه با تولید ۱۷۳ هزار دستگاه مدت مشابه سال گذشته، ۶۱ درصد رشد داشته است.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید خودرو ٨ درصد رشد یافت؛ یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه از ابتدای سال

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است