Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در مرحله ی مذاکره؛

فولکس واگن موتور پایه گازسوز ویژه ایران می سازد!؟

دوشنبه | ۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۳:۰۴ | کد خبر: CP- ۱۷۵۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مدیر طرح‌های CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مذاکره با شرکت فولکس واگن آلمان برای تولید خودرو با موتور پایه گازسوز خبر داد و گفت: 10 جایگاه CNG جدید در سطح کشور از امروز به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش کار پرس، علی محرابی مدیر طر‌ح‌های CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افتتاح همزمان 10 جایگاه CNG با ظرفیت 16 هزار مترمکعب در ساعت،گفت: این جایگاه‌ها در استان‌های مازندران، خوزستان،‌همدان، ایلام، فارس، تهران و آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به جایگاه‌های موجود در سطح کشور گفت: هم اکنون 2 هزار و 360 جایگاه CNG در سه کشور وجود دارد و ظرفیت خدمت‌رسانی در حوزه CNG حدوئد 40 میلیون متر مکعب در روز است،اما در حال حاضر فقط 21 میلیون مترمکعب گاز CNG در کشور مصرف می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 40 جایگاه CNG در کشور احداث شده است خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 10 جایگاه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع می‌توان گفت: 50 جایگاه CNG در سال 95 به جایگاه‌های CNG کشور افزوده می‌شود.

محرابی با اشاره به راه‌اندازی طرح پرداخت الکترونیکی گازبها به صورت پایلوت در منطقه شهریار گفت: با همکاری بانک‌ها از این به بعد شهروندان می‌توانند پرداخت خود را در جایگاه‌های CNG به صورت الکترونیک انجام دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گازبها به دو حساب منتقل می‌شود، تصریح کرد: حساب اول مربوط به کارمزد و حساب دوم مربوط به قبض جایگاه‌ها است که جایگاه‌داران می‌توانند به حسابی که در آن کارمزد وجود دارد دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به تعطیلی سه درصد از جایگاه‌های کل کشور گفت: بخشی از این تعطیلی به علت بدهی گاز و بخشی نیز به دلیل اورهال جایگاه‌ها است.

محرابی با اشاره به اینکه استان تهران بیشترین مصرف گاز CNG را دارد،خاطرنشان کرد: از طرفی این ا ستان بیشترین جایگاه‌های CNG را به خود اختصاص داده است.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر روزانه 2 میلیون و 320 هزار متر مکعب گاز CNG د ر تهران مصرف می‌شود با توجه به ظرفیت موجود این میزان مصرف می‌تواند تا دو برابر نیز افزایش یابد.

محرابی با اشاره به اینکه در منطقه شمال تهران و غرب تهران در احداث جایگاه با مضیقه مواجه هستیم گفت: 44 جایگاه توسط بخش خصوصی احداث شده است که 35 جایگاه جدید نیز تفاهم‌نامه آن امضا شده بنابراین بخش خصوصی می‌توانند در احداث جایگاه پیش‌قدم شوند.

به گفته مدیر طرح‌‌های CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کارمزد جایگاه‌های CNF از سال 92 تاکنون افزایش پیدا نکرده است که این موضوع مشکلاتی را برای جایگاه‌داران CNG ایجاد کرده بنابراین ما درخواست دادیم تا در این زمینه تجدیدنظری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادی را برای افزایش کارمزد ارائه کرده‌ایم تصریح کرد: در کمیسیون زیربنایی دولت این موضوع مورد تایید قرار گرفته است اما هنوز مذاکرات ادامه دارد و ما انتظار داریم در کنار افزایش کارمزد افزایش نرخ تورم نیز به طور سالانه دیده شود تا جایگاه‌داران به مشکل برنخورند.

وی در پایان با اشاره به مذاکره شرکت فولکس واگن آلمان برای تولید خودروهایی با موتور پایه گازسوز گفت: این مذاکرات از یک ماه پیش آغاز شد و آنها هم اکنون گاز ایران را برای آزمایش به آلمان برده‌اند تا بتوانند براساس این گاز موتور پایه گازسوز مختص ایران تولید کنند.


منبع: خبرگزاری فارس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - شهرام

    گزارش

    مگر مگاموتور به همین بهانه (تولید موتور پایه گازسوز) تأسیس نشده بود.
    بهتر نیست بجای هدر دادن پول برای موتور ماشینی که دوباره به آلودگی بیشتر هوا منجر می شود برای ورود تکنولوژی و ساخت "موتورهای هایبریدی" سرمایه گذاری صورت بگیرد؟؟؟

  • مهمان - پارسا

    در پاسخ به: مهمان - شهرام گزارش

    سلام، موتور هایبریدی دیگه چی هست؟!
    خودرو هیبریدی یا هایبریدی به خودروهای دو نیرویی گفته می شود که معمولا از یک موتور برقی و یک موتور احتراق داخلی عموما بنزینی در آن استفاده می شود. البته انواع دیگری از هیبریدی ها هم وجود دارند که از موتورهایی با سوخت پروپان، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره می‌برند.
    بنا بر این موتورهای دوگانه سوز خودشان هیبریدی های کامپکت محسوب می شوند، البته با تکنولوژی به مراتب قدیمی و آلاینده تر!
    البته توجه داشته باشید در این خبر نیز به موتورهای پایه گاز سوزی اشاره شده که با ویژگی گاز ایران سازگار باشند!

شما اکنون از مطلب: "

فولکس واگن موتور پایه گازسوز ویژه ایران می سازد!؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است