Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با تفاهم ستاری و حناچی؛

زیرساخت توسعه خودروهای پیشرفته ایجاد می شود

شنبه | ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۹:۲۱ | کد خبر: CP- ۱۲۷۴۱ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
تفاهم‌نامه همکاری برای ایجاد زیرساخت خودروهای پیشرفته با راه اندازی یک مرکز نوآوری و شناسایی و توسعه پهنه‌های نوآوری، میان سورنا ستاری و پیروز حناچی امضا شد.
به گزارش کارپرس، سورنا ستاری معاون علمی و فناور رئیس‌جمهور و پیروز حناچی شهردار تهران برای کمک به حل معضل آلودگی هوا با ورود فناوری‌های پیشرفته‌ و توسعه این فناوری‌ها به دست استارت‌آپ‌ها، توافق کردند.

بر این اساس دو تفاهم‌نامه همکاری برای «ایجاد زیرساخت خودروهای پیشرفته با راه اندازی یک مرکز نوآوری» و همچنین «شناسایی و توسعه پهنه‌های نوآوری» در شهر تهران امضا شد.

در این مراسم سورنا ستاری گفت: پایتخت از ظرفیت بالقوه خوبی برای تبدیل شدن به شهر هوشمند برخوردار است و باید زیست‌بومی فراهم شود تا این استعداد به کسب وکار نوآورانه بدل شود. کسب‌وکارهایی که قدرت‌گرفته از خلاقیت جوان‌ها است و می‌توانند از معضلات شهری، ثروت و اشتغال خلق کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس گزارش شاخص‌های جهانی نوآوری (Gii) تهران هم‌اکنون در میان ۵۰ شهر برتر فناور جهان جای دارد و به مدد زیست‌بوم نوآوری که در این شهر رونق گرفته است، جایگاه خود را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: معتقدم تهران از ظرفیت و صلاحیت بالایی برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند و نوآور برخوردار است که به مدد نوآوری جوانان خلاق و نوآور فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها عینی و عملی می‌شود.

به گفته ستاری، بخش خصوصی با سرمایه گذاری روی این پهنه‌ها، ضمن کمک به حل مشکلات شهر و ایجاد اشتغال، به درآمدزایی می‌رسد. کارخانه نوآوری آزادی ، یکی از نمونه های مثال زدنی از این پهنه‌ها است که موفق شد ضمن ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۵۰۰ جوان خلاق، راه را برای حل مشکلات شهری و خلق نوآوری از دل اماکن فرسوده، فراهم کند.



منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

زیرساخت توسعه خودروهای پیشرفته ایجاد می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است