Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

عرضه دو محصول جدید تویوتا تا ۲۰۲۶

شنبه | ۱۴۰۲/۱۰/۰۲ - ۰۹:۵۵ | کد خبر: CP- ۲۱۳۵۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تویوتا با نمایش دو کانسپت از عرضه دو مدل الکتریکی جدید در بازار اروپا خبر داد.
به گزارش خودروپرس، این دو خودرو بخشی از برنامه تویوتا برای افزایش تعداد مدل‌های الکتریکی‌اش به شش مدل تا سال ۲۰۲۶ است. به گزارش BBC، اولین مدل، یک شاسی‌بلند کوچک است که سال آینده به بازار خواهد آمد.
 
یوشیهیرو ناکاتا، مدیر بخش اروپایی تویوتا، در مراسم رونمایی از این کانسپت در شهر بروکسل گفت که این مدل در افزایش فروش خودرو‌های الکتریکی تویوتا در اروپا نقشی کلیدی خواهد داشت.

تویوتا این شاسی‌بلند را با همکاری سوزوکی طراحی کرده است. هر دو خودرو قرار است در کارخانه سوزوکی در هند تولید شوند. تویوتا اطلاعات فنی زیادی درباره خودرو منتشر نکرده، اما شاسی‌بلند سوزوکی با هر بار شارژ ۵۵۰کیلومتر حرکت می‌کند. تویوتا می‌گوید به خریداران دو انتخاب برای باتری خواهد داد و آنها می‌توانند خودرو را با یک یا دو موتور الکتریکی سفارش دهند.
 
این شاسی‌بلند در اروپا با هیوندای کونا، فورد پوما و شاسی‌بلندهای الکتریکی پژو و اپل رقابت خواهد کرد. تویوتا کانسپت دیگری از یک شاسی‌بلند بزرگ‌تر هم نمایش داد که قرار است براساس آن یک مدل جدید در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. این خودرو با همکاری کارخانه BYD طراحی شده و در چین تولید خواهد شد. این شاسی‌بلند اسپرت با خودرو‌هایی نظیر هیوندای آیونیک ۶ و فولکس‌واگن ۷‌. ID رقابت خواهد کرد.
 
ناکاتا در مراسم رونمایی از کانسپت این شاسی‌بلند گفت که این خودرو برای کسانی طراحی شده است که به ظاهر خودرو بیشتر از کاربرد آن اهمیت می‌دهند. تویوتا در حال حاضر تنها یک مدل الکتریکی در محصولاتش دارد و در این بازار از رقیبانش عقب است. این شرکت می‌خواهد فروشش در اروپا را تا سال ۲۰۲۶ به ۲۵۰هزار دستگاه در سال برساند که یک‌چهارم فروش کارخانه در این بازار است. برای مقایسه، فروش تنها مدل الکتریکی این شرکت تا ماه اکتبر امسال کمی بیشتر از ۱۴هزار دستگاه بود.


 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عرضه دو محصول جدید تویوتا تا ۲۰۲۶

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است