Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تسلا فراخوان آنلاین داد

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ - ۰۹:۲۱ | کد خبر: CP- ۲۱۳۴۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با اعلام نتیجه تحقیقات دولت آمریکا درباره امن بودن خودرو‌های تسلا،‌ این کارخانه ناچار شد نرم‌افزار بیش از دو میلیون دستگاه از محصولاتش در آمریکا را اصلاح کند. سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌های آمریکا پس از دو سال تحقیق اعلام کرد که سیستم خودران تسلا به کسانی که از آن درست استفاده نکنند به اندازه کافی هشدار نمی‌دهد.
به گزارش خودروپرس، سیستم خودران تسلا که نامش «اتو پایلوت» است، خودرو را بین خطوط جاده نگه می‌دارد و سرعت را با توجه به خودروی جلو تنظیم می‌کند. راننده هنگام استفاده از این سیستم باید حواسش به جاده باشد و نباید دست‌هایش را از روی فرمان بردارد. در طول سال‌های گذشته خودرو‌های تسلا تصادف‌هایی کردند که در آنها سیستم خودران فعال بود اما راننده به جاده توجه نداشت.
 
برخی از این تصادف‌ها به مرگ منجر شده است. همچنین فیلم‌هایی از رانندگانی در فضای مجازی منتشر شده که در‌حالی‌که خودرو در حال حرکت است، پشت فرمان چرت می‌زدند یا در صندلی عقب نشسته‌ بودند. اصلاح نرم‌افزار تسلا از طریق اینترنت انجام می‌شود و لازم نیست رانندگان خودرو‌هایشان را به نمایندگی ببرند.
 
با به‌روز شدن سیستم خودران، خودرو نظارت بیشتری بر راننده دارد و تعداد هشدارها بیشتر شده است. همچنین این سیستم در جاده‌هایی که خطر تصادف بیشتر باشد غیرفعال خواهد شد. از تسلا به خاطر روش بازاریابی سیستم خودرانش شکایت شده‌ است. شاکیان می‌گویند تسلا با انتخاب نام اتو پایلوت در توانایی این سیستم بزرگ‌نمایی کرده است. تسلا سیستم دیگری هم دارد که نامش «خودران کامل» است و امکانات بیشتری دارد. این سیستم به طور آزمایشی به برخی راننده‌ها فروخته شده است.


 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا فراخوان آنلاین داد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است