Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

برقی‌ها برنده می‌شوند؟

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ - ۰۹:۱۷ | کد خبر: CP- ۲۱۳۳۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نتایج بررسی نشان داد که مسابقه صنعت خودرو به سوی آینده‌ای تمام برقی منحرف شد.
به گزارش خودروپرس، بر اساس تحلیل رویترز، خودروسازان قصد داشتند که ۱.۲ تریلیون دلار را تا سال ۲۰۳۰ برای انتقال خودروهای برقی از کالاهای خاص به نسخه‌های بازار انبوه هزینه کنند که بسیاری از آنها را با باتری‌ها و نرم افزارهای توسعه یافته داخلی آماده می‌کنند.

با پایان سال، خودروسازان قدیمی و همچنین تسلا، ریویان و دیگر استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی در حال کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و بازنگری راهبردهای محصول هستند. خودروسازان قدیمی از سیاست‌گذاران درخواست کمک بیشتر برای جبران هزینه‌های بالای انتقال خودروهای برقی، علاوه بر میلیاردها دلاری که قبلاً برای یارانه‌های خودروهای برقی هزینه شده است، دارند.

تقاضای مصرف کنندگان برای خودروهای الکتریکی در سراسر جهان در حال افزایش است اما پذیرش خودروهای الکتریکی به خصوص در ایالات‌متحده به همان سرعت و سودآوری که مدیران صنعت پیش بینی می‌کردند اتفاق نمی‌افتد. نرخ بهره بالا، بسیاری از خودروهای الکتریکی را از دسترس مصرف کنندگان با درآمد متوسط دور کرده است. فقدان زیرساخت شارژ برای خریدارانی که عادت دارند صدها مایل مسافت پیموده شده با بنزین که تنها در چند دقیقه انجام می شود، یک مشکل خواهد بود.

جف پارنت، مدیر عامل شرکت آتونیشن، زنجیره فروش خودرو در ایالات متحده گفت: «خودروهای الکتریکی آینده تجارت خودروهای سواری خواهند بود اما به دلیل نگرانی مصرف کنندگان در مورد قیمت و شارژ، در سه تا چهار سال آینده، اوضاع ناهموار خواهد بود.»

مدیران عامل صنعت در حال تقویت اهداف خود برای انتقال به ناوگان تمام الکتریکی تا اواسط دهه آینده هستند. در چین، اروپا و ایالات متحده به عنوان بازارهای اصلی خودروهای برقی، تقاضا برای خودروهای الکتریکی همچنان سریعتر از تقاضا برای وسایل نقلیه در کل رشد می‌کند.

طبق گزارش AutoForecast Solutions، تولید جهانی خودروهای برقی در مسیر سه برابر شدن تا سال ۲۰۳۰ به ۳۳.۴ میلیون خودرو، حدود یک سوم کل تولید قرار دارد. بر اساس تجزیه و تحلیل، بخش عمده‌ای از این رشد در چین اتفاق خواهد افتاد که یارانه‌های دولتی و جنگ قیمت به رهبری بی وای دی و تسلا، رهبر بازار خودروهای برقی چین، خودروهای برقی را مقرون به صرفه‌تر از خودروهای احتراقی می‌کند.

بر این اساس در آمریکای شمالی، تولید خودروهای الکتریکی باتری دار می‌تواند شش برابر تا سال ۲۰۳۰ شود و به نزدیک ۷ میلیون دستگاه برسد و این تقریباً معادل ۴۰ درصد از بازار پیش بینی شده ایالات‌متحده است.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برقی‌ها برنده می‌شوند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است