Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رنو۵ به ایران بر‌می‌گردد؟

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ۰۸:۳۸ | کد خبر: CP- ۲۱۳۲۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
رنو۵ که سابقه حضور در بازار ایران را نیز دارد، حالا با چهره‌ای جدید روانه بازار خواهد شد.
به گزارش خودروپرس،طبق برنامه رنو، نسل سوم این خودرو، الکتریکی است، هرچند البته روی پلتفرم اختصاصی برقی سوار نخواهد شد.رنو ۵ به عنوان یکی از مدل‌های جذاب و مهم در تاریخ خودروسازی فرانسه شناخته می‌شود و همین هفته گذشته تیزری از مدل تولیدی E-teche آن منتشر شد. این خودرو مطابق با ساختار مدل کلیو ساخته خواهد شد تا هزینه‌های تولید را در مقایسه با زویی نزدیک به یک‌سوم کاهش دهد.

پیشرانه e-motor این خودرو می‌تواند ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند. در ابتدا، رنو ۵ E-Tech صرفا با یک باتری ۵۲کیلووات‌ساعتی برای برد ۴۰۰کیلومتر (بر مبنای WLTP) به فروش می‌رسد. البته یک نوع ارزان‌تر آن با بسته ۴۰کیلووات‌ساعتی و برد کوتاه‌‌تر بعدا اضافه خواهد شد. رنو۵ جدید چراغ متصل در نمای پشتی را از دست داده است تا راه را برای یک قطعه مشکی‌رنگ باز کند.

آینه‌های جانبی بزرگ‌تر و دستگیره‌های سنتی برای در‌های جلو وجود دارد. دستگیره در‌های عقب که روی ستون C نصب شده، اکنون بزرگ‌تر شده‌اند. سقف مشکی و تریم قرمز‌رنگ نشان می‌دهند که رنو به دنبال یک نسخه رده‌بالا از یک خودروی برقی کوچک است. در تصاویر منتشر‌شده، چراغ نشانگر شارژ روی کاپوت که در تیزر حضور داشت، دیده می‌شود.

یکی از جزئیات دقیقی که می‌توانیم متوجه شویم، این است که یک پورت شارژ در گلگیر‌های جلوی چپ و راست وجود دارد. حتی طراحی رینگ‌ها نیز تا حد زیادی از کانسپت آن نشات گرفته است، اگر چه کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسند.طبق آنچه رنو اعلام کرده، قیمت این خودرو حدود ۲۵هزار یورو یا ۲۷هزار دلار است و اولین نمایش جهانی آن ۲۶ فوریه در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید حالا که تب خودروهای برقی در ایران بالا گرفته، آیا نسل جدید رنو۵ نیز مهمان بازار خودروی کشور خواهد شد؟ اگر نرخ فعلی دلار را ملاک قرار دهیم، قیمت علی‌الحساب و پایه رنو۵ در بدو ورود به ایران، زیر یک‌میلیارد و ۳۰۰میلون تومان خواهد بود.

البته با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها مانند تعرفه، عوارض و مالیات و همچنین سود واردکننده، قطعا قیمت تمام‌شده رنو ۵ برقی برای مشتریان ایرانی بالاتر خواهد بود. البته خودروهای برقی در مقایسه با مدل‌های بنزینی، در مجموع می‌توانند برای ایرانی‌ها ارزان‌تر در‌بیایند، زیرا تعرفه بسیار کمتری دارند. به عبارت بهتر، بین دو مدل خودروی خارجی هم‌قیمت- یکی برقی و دیگری بنزینی - قیمت تمام‌شده مدل برقی برای مشتریان ایرانی کمتر خواهد بود.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رنو۵ به ایران بر‌می‌گردد؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است