Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تحول در تولید باتری خودروهای برقی

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ - ۰۸:۴۲ | کد خبر: CP- ۲۱۰۲۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
جهان به دنبال انتقال به آینده‌ای پاک‌تر و پایدارتر است و استفاده دانشمندان از باتری‌های گرافنی در وسایل نقلیه الکتریکی، نشان‌دهنده گام مهمی در تحول در بخش حمل‌و‌نقل است. وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) جایگزینی امیدوارکننده برای خودرو‌های بنزینی هستند. با‌این‌حال، یک چالش کلیدی در پذیرش گسترده خودرو‌های الکتریکی، برد محدود و زمان شارژ طولانی باتری‌های آنهاست.
به گزارش خودروپرس،دانشمندان و مهندسان برای غلبه بر این محدودیت، به گرافن، ماده‌ای با خواص خارق‌العاده، روی آورده‌اند. مساحت سطحی بزرگ گرافن امکان تعداد مکان‌های فعال بیشتری را فراهم و واکنش‌های الکتروشیمیایی بیشتری را تسهیل می‌کند و ظرفیت ذخیره‌‌سازی انرژی در باتری‌های گرافنی وسایل نقلیه الکتریکی را افزایش می‌دهد.
 
در‌حالی‌که گرافن ظرفیت بسیار زیادی برای متحول کردن باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی دارد، چندین چالش باید قبل از پذیرش گسترده باتری‌های گرافنی مورد توجه قرار گیرد.
 
مقیاس‌پذیری تولید گرافن، مقرون‌به‌صرفه بودن و ادغام در فرآیند‌های تولید باتری موجود، از جمله حوزه‌های کلیدی مورد توجه محققان و کارشناسان صنعت است. با وجود این چالش‌ها، پیشرفت در باتری‌های گرافنی EV برای ذخیره‌‌سازی انرژی امیدوارکننده است.
 
با تحقیق و توسعه مداوم، انتظار می‌رود استفاده از باتری‌‌های گرافن EV در سال‌های آینده کاربردی‌‌تر و از نظر اقتصادی مقرون‌‌به‌‌صرفه‌‌تر شود.


 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تحول در تولید باتری خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است