به گزارش خودروپرس، این خودروساز کرهای اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2032 حدود 35.8 تریلیون وون بر روی خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری کند و فروش سالانه این خودروها را از سال 2030 به 2 میلیون دستگاه برساند.
همچنین هیوندای برای افزایش توان رقابتپذیری خود در حوزه باتریها و ساخت باتریهای نسل آینده در صدد است طی 10 سال آینده بالغ بر 9.5 تریلیون وون سرمایهگذاری کند.
هیوندای اعلام کرد که تصمیم دارد باتریهای رقابتی لیتیوم یون فسفات (LFP) با افزایش چگالی انرژی و بهبود کارایی دمای پایین را برای نخستین بار حوالی سال 2025 عرضه کند.
این شرکت در نظر دارد بیش از 70 درصد باتریهای موردنیاز خود را از طریق سرمایهگذاری مشترک تا سال 2028 و پس از آن تأمین کند.
سایر طرحهای این شرکت شامل همکاری با شرکتها و استارتاپهای تخصصی و نیز ایجاد سرمایهگذاری مشترک با شرکتهای باتریساز برای اطمینان از تأمین پایدار آنهاست.
هیوندای خاطرنشان کرد که قصد دارد تا سال 2030 به حاشیه سود عملیاتی 10 درصد یا بالاتر در کسب و کار خودروهای الکتریکی دست یابد.
در کشور چین هیوندای تولید یکی دیگر از کارخانههای خود را امسال پس از تعطیلی کارخانه پنجم متوقف خواهد کرد. این شرکت همچنین قصددارد تعداد مدلهای موجود را از 13 به 8 کاهش داده و بر روی شاسی بلندها و مدلهای برند لوکس جنسیس تمرکز کند.
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان