به گزارش خودروپرس، در حالی که چند خودروساز تصمیم گرفتهاند با پیوستن به ائتلاف NACS از استاندارد شارژ و کانکتورهای تسلا استفاده کنند، ایلان ماسک به تویوتا نیز توصیه کرد اقدامی مشابه را انجام دهد.
ماسک این مطلب را در پاسخ به سؤال یک مالک کراساور الکتریکی bZ4X تویوتا در توییتر که از تجربه سرعت شارژ پایین خودروی خود گلایه کرده بود، عنوان کرد.
ایلان ماسک در این رابطه به گروهی از برندهای خودروسازی اشاره کرد که اخیراً تصمیم گرفتند تا کانکتور CCS1 در خودروهای الکتریکی خود را در حمایت از استاندارد NACS تسلا کنار بگذارند.
اعضای این ائتلاف همچنین امکان دسترسی به شبکه سوپرشارژر تسلا متشکل از بیش از 12 هزار نقطه شارژ در سراسر آمریکای شمالی را پیدا کردهاند که خودروهای تولیدی آنها اجازه میدهد تا از زیرساختهای شارژ تسلا استفاده کنند.
به این ترتیب سایر برندهای خودرویی اجازه مییابند تا با استفاده از شبکه سوپرشارژر به امکان شارژ سریع دسترسی پیدا کنند.
در بین برندهای خودرویی فورد نخستین شرکتی بود که به این ائتلاف ملحق شد و اعلام کرد که خودروهای الکتریکی آن از سال 2024 میتوانند با ایستگاههای سوپرشارژر تسلا شارژ شوند.
جنرال موتورز دیگر غول خودروسازی آمریکا نیز مسیر مشابهی را در پیش گرفت و از قراردادی مشابه با تسلا خبر داد.
حال تسلا از شرکت تویوتا دعوت کرده تا مسیر مشابهی را دنبال کند.
با پیوستن به ائتلاف NACS، تسلا، فورد و جنرال موتورز پایان عصر شارژرهای CCS1 را آغاز کردهاند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان