Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نظرسنجی از چهار بازار بزرگ خودرو؛

کدام بازار اقبال بیشتری به اتومبیل‌های خودران‌ دارد؟

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۲:۴۰ | کد خبر: CP- ۲۰۷۸۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
نظرسنجی جهانی جدید توسط شرکت فناوری آساهی کاسئی (Asahi Kasei) ژاپن تفاوت‌های عمده‌ای را در بین چهار بازار بزرگ خودروی دنیا از نظر میزان اقبال به اتومبیل‌های تمام الکتریکی و خودران نشان می‌دهد.

به گزارش خودروپرس، در نوامبر 2022 شرکت آساهی کاسئی و مؤسسات تحقیقات بازاری SKOPOS مستقر در کلن آلمان نظرسنجی جدیدی را در چهار بازار بزرگ خودرو شامل آلمان، چین، آمریکا و ژاپن ترتیب دادند.

هزار کاربر خودرو با سطوح درآمدی متفاوت در هر بازار به سؤالاتی در مورد رفتار خرید و نیز سناریوهای پذیرش و استفاده از اتومبیل‌های خودران پاسخ دادند.

نتایج نظرسنجی نشان داد که در حال حاضر بیش از یک نفر از هر دو پاسخ‌دهنده در آلمان و آمریکا استفاده از خودروهای تمام خودران را رد می‌کنند.

در نقطه مقابل در آسیا شرکت‌کنندگان در نظرسنجی استقبال بیشتری از این فناوری جدید می‌کنند به طوری که در چین تنها 10 درصد از کل پاسخ‌دهندگان مخالف استفاده از فناوری تمام خودران هستند و این رقم در ژاپن 22 درصد است.

در هر دو کشور آسیایی یک نفر از بین هر دو پاسخ‌دهنده می‌تواند حتی خرید یک اتومبیل تمام خودران برای خود در آینده را متصور شود.

تولیدکنندگان چینی طی سال‌های خیر رشد زیادی در زمینه حمل و نقل الکتریکی داشته‌اند و تمایل مشتریان به فناوری‌های جدید ممکن است به نقش پیشروی چین در حوزه رانندگی خودران کمک کند.

در مورد سناریوهای استفاده و کاربرد اتومبیل‌های تمام خودران نیز تفاوت‌های عمده‌ای در بین بازارها وجود داشت.

نمایش اطلاعات توریستی و مطالعه/استراحت در بین شرکت‌کنندگان همه مناطق صرفنظر از نوع مالکیت خودرو بسیار محبوب بود. از هر دو کاربر خودرو در چین یک نفر ترجیح می‌دهد به تماشای فیلم و سریال در اتومبیل‌های خودران بنشیند در حالی که این رقم در ژاپن تنها یک نفر از بین هر چهار نفر بود.

همچنین از هر دو پاسخ‌دهنده در ژاپن یک نفر وقت خود را به خواب می‌گذراند در حالی که تنها یک نفر از بین هر هفت نفر در خودرو مشغول کار می‌شود. این سناریوهای مختلف کاربردی همچنین نیازهای جدیدی را از نظر طراحی داخلی ایجاد می کند.

همچون وسایل نقلیه سنتی، پارچه‌ها و سطوح با قابلیت تمیز کردن آسان و همچنین صندلی‌هایی که به راحتی تنظیم شوند برای پاسخ‌دهندگان در همه مناطق و صرف نظر از نوع مالکیت خودروهای تمام خودران بسیار اهمیت دارد.

نورپردازی داخلی و امکان تاریک کردن شیشه‌ها نیز به مطالعه و آرامش کمک می‌کند. از سوی دیگر، صندلی‌های تمام چرخان، به‌ویژه در آلمان، آمریکا و ژاپن نقشی کم‌اهمیتی دارند.

بخش عمده‌ای از کاربران خودرو در آلمان، آمریکا و چین ترجیح می‌دهند که فرمان و پدال ترمز را برای کنترل دستی اختیاری حتی در خودروهای تمام خودران در اختیار داشته باشند در ژاپن این شامل نیمی از افراد می‌شود. به ویژه در آلمان و آمریکا این آپشن می‌تواند به افزایش پذیرش اتومبیل‌های خودران کمک کند.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کدام بازار اقبال بیشتری به اتومبیل‌های خودران‌ دارد؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است