Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
روزنامه آلمانی گزارش داد؛

نشت ۱۰۰ گیگابایت از داده‌های محرمانه تسلا

شنبه | ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۱۳:۳۹ | کد خبر: CP- ۲۰۷۷۷ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
روزنامه هندلزبلات گزارش داد که مقامات آلمانی شواهد مهمی از نشت احتمالی اطلاعات و داده‌های شرکت تسلا را در اختیار دارند.

به گزارش خودروپرس، این روزنامه به نقل از دفتر حفاظت از داده‌‌ها در ایالت براندنبورگ که گیگافکتوری اروپایی تسلا در آن واقع است، گزارش داد که شواهد مهمی از نقض احتمالی داده‌های تسلا به دست مقامات آلمانی رسیده است.

هندلزبلات به استناد 100 گیگابایت اطلاعات محرمانه که توسط یک افشاگر به این روزنامه آلمانی درز پیدا کرده نوشت: سازنده خودروهای الکتریکی آمریکا نتوانسته به اندازه کافی از داده‌های مشتریان، کارکنان و شرکای تجاری خود محافظت کند.

این روزنامه نوشت: مقام نظارتی حفاظت از داده‌ها در هلند - جایی که دفتر اروپایی تسلا در آن واقع شده - از این پرونده مطلع شده و تسلا گزارش اولیه‌ای را در این خصوص به مقامات هلندی ارائه کرده است.

مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) تصریح می‌کند که شرکت‌ها در صورت نگرانی از افشای اطلاعات شخصی موظف به ارائه گزارش مذکور هستند.

به نوشته هندلزبلات، اطلاعات مشتریان را می‌توان «به وفور» در مجموعه داده‌هایی که «فایل‌های تسلا» (Tesla Files) نامیده می‌شود، پیدا کرد.

این فایل ها شامل جداولی حاوی بیش از 100 هزار نام کارکنان سابق و فعلی از جمله شماره تامین اجتماعی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، به همراه آدرس ایمیل خصوصی، شماره تلفن، حقوق کارمندان، مشخصات بانکی مشتریان و جزئیات سری تولید است.

روزنامه آلمانی نوشت این نشت داده‌ها ناقض مقررات GDPR است.

هندلزبلات به نقل از یک وکیل سابق تسلا گزارش داد: یک «کارمند سابق ناراضی» از دسترسی خود به عنوان تکنیسین خدمات برای کسب اطلاعات سوء استفاده کرده و شرکت قصد دارد اقدام قانونی را علیه این کارمند سابق انجام دهد.

طبق این گزارش، افشاگر مذکور در ماه آوریل به مقامات آلمانی در مورد نقض حفاظت از داده‌ها اطلاع داده بود.

روزنامه آلمانی به استناد فایل‌های لو رفته از هزاران مورد شکایت مشتریان در خصوص سیستم‌های کمک راننده تسلا خبر داد تا جایی که حدود 4 هزار شکایت در مورد شتاب ناگهانی یا ترمز فانتوم به ثبت رسیده است.

Translation is too long to be saved

ماه گذشته، رویترز گزارش داده بود که گروه‌هایی از کارمندان تسلا به‌ طور خصوصی از طریق یک سیستم پیام‌رسان داخلی، فیلم‌ها و تصاویر ضبط ‌شده توسط دوربین‌های خودروی مشتریان بین سال‌های 2019 تا 2022 را به اشتراک گذاشته‌اند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نشت ۱۰۰ گیگابایت از داده‌های محرمانه تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است