به گزارش خودروپرس، گزارش منتشره توسط شرکت مشاور کرهای «SNE Research» نشان میدهد که بیوایدی با عبور از LG Energy Solution جایگاه دوم را با سهم بازاری 16.2 درصد در اختیار گرفته است.
طبق این گزارش، غول باتری CATL همچنان جایگاه نخست را در صنعت باتری خودروهای الکتریکی در اختیار دارد. این شرکت با سهم بازاری 35 درصد، باتری مدلهایی چون مدل 3 و مدل Y را تأمین میکند.
به این ترتیب در رتبهبندی تأمینکنندگان باتری خودروهای الکتریکی دو شرکت چینی CATL و BYD دو جایگاه نخست را تصاحب کردهاند.
این گزارش خاطرنشان میکند که کل مصرف باتری خودروهای الکتریکی در سراسر جهان طی سه ماهه نخست امسال 133.0 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38.6 درصد افزایش یافته است.
بر اساس دادههای ارائه شده توسط اتحادیه نوآوری صنعت باتریهای چین، ظرفیت باتریهای نصب شده تجمعی BYD از ژانویه تا مارس امسال 20.41 گیگاوات ساعت بوده است که در میان شرکتهای باتری داخلی با سهم بازاری 30.99 درصد در رتبه دوم قرار دارد.
در حال حاضر شرکت FinDreams Battery، بازوی باتری BYD، نزدیک به 30 شعبه در سراسر چین دارد.
طبق گزارشی از رسانه آلمانی تسلامگ به تاریخ 5 می، تسلا تولید نسخه پایه دیفرانسیل عقب مدل Y مجهز به باتریهای BYD را در کارخانه برلین آغاز کرده است.
این نخستین خودروی الکتریکی تسلا در بازار اروپا است که از باتری های LFP (لیتیوم آهن فسفات) استفاده می کند.
منبع: Auto Tech
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان