Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

افتتاح اولین ایستگاه شارژ فولکس‌واگن و شل

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۱۴:۲۲ | کد خبر: CP- ۲۰۷۱۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت‌های شل آلمان و فولکس‌واگن مشترکاً در حال توسعه زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی هستند.

به گزارش خودروپرس، روز پنج شنبه نخستین ایستگاه شارژ 150 کیلوواتی «Elli Flexpode» در ایستگاه خدمات شل در گوتینگن آلمان به بهره‌برداری رسید.

این ایستگاه شارژ جدید که به برند زیرمجموعه فولکس‌واگن Elli تعلق دارد دارای یک سیستم ذخیره باتری منحصر به فرد است که امکان اتصال به شبکه ولتاژ پایین را فراهم می‌کند.

به لطف این فناوری جدید، ایستگاه‌های شارژ را می‌توان به راحتی و با انعطاف‌پذیری فراوان نصب و گسترش شبکه را تسریع کرد.

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که پس از طی عملیات آزمایشی موفقیت‌آمیز، شل و فولکس‌واگن قصد دارند ایستگاه شارژ Flexpode را در نقاط دیگر آلمان و اروپا نیز نصب کنند.

توبیاس بانسن رئیس Shell E-Mobility در آلمان، سوئد و سوئیس گفت: "با ایستگاه‌های شارژ Elli Flexpole فولکس‌واگن می‌توانیم سهم مهمی در گسترش زیرساخت‌های شارژ داشته باشیم و به مشتریان امکان دهیم تا به وسایل نقلیه الکتریکی روی بیاورند و در نتیجه انتشار CO2 در بخش حمل و نقل را کاهش دهیم."

سیمون لوفلر مدیر ارشد بازرگانی Elli نیز گفت: " گسترش سریع زیرساخت‌های شارژ پیش‌نیاز موفقیت حمل و نقل الکتریکی است. «Elli Flexpole» را می توان تقریباً در هر جایی راه‌اندازی کرد که آن را به یک گزینه ایده‌آل برای نصب سریع ایستگاه‌های شارژ سریع تبدیل می‌کند."

براساس این گزارش هدف دولت آلمان این است که تا سال 2030 حداقل یک میلیون نقطه شارژ برای رانندگان خودروهای الکتریکی در اختیار داشته باشد.

طبق گزارش «آژانس شبکه فدرال» تعداد نقاط شارژ در سال گذشته به میزان قابل توجه 21 هزار افزایش یافته و اکنون به بیش از 80 هزار رسیده است. از این تعداد حدود 67 هزار نقطه شارژ استاندارد و حدود 13 هزار نیز نقطه شارژ سریع هستند.

این در حالی است که گسترش سریع زیرساخت‌های شارژ به دلیل نیاز به مبدل‌های ویژه با زمان تحویل طولانی مدت به تاخیر افتاده است.

یکی از موانع اصلی رشد ممکن است با استفاده از Elli Flexpole حذف شود. سیستم باتری یکپارچه به شارژرهای Flexpole اجازه می‌دهد تا بدوننیاز به یک مبدل جداگانه یا ساخت و سازهای پرهزینه به طور مستقیم به شبکه ولتاژ پایین متصل شوند. در نتیجه زمان نصب به شدت کاهش می‌یابد.

براساس این گزارش، ایستگاه‌های شارژ Flexpole امکان شارژ همزمان تا 150 کیلووات را فراهم می‌کنند. بسته به مدل خودرو، شارژ 10 دقیقه‌ای می‌تواند برد را تا 160 کیلومتر افزایش دهد.

شرکت شل در نظر دارد تا سال 2025 بیش از 500 هزار و تا سال 2030 نیز بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار نقطه شارژ را در سراسر جهان نصب کند.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افتتاح اولین ایستگاه شارژ فولکس‌واگن و شل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است