Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در ماه آوریل ثبت شد؛

رشد ۳۴ درصدی فروش خودروهای الکتریکی آلمان

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۱۵:۴۰ | کد خبر: CP- ۲۰۷۰۵ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
با کاهش موانع تحویل و ادامه رشد تقاضای خودروهای الکتریکی، فروش خودروهای سواری آلمان در ماه آوریل 13 درصد افزایش یافت.

به گزارش خودروپرس، طبق داده‌های اداره حمل و نقل موتوری KBA، تعداد ثبت نام خودروها در آلمان طی ماه آوریل 202 هزار و 947 واحد ثبت شده است.

به رغم کاهش چشمگیر یارانه‌های دولت برای خودروهای تمام برقی در ژانویه، فروش خودروهای تمام الکتریکی در ماه آوریل با رشد 34 درصدی به 29 هزار و 740 دستگاه رسید، در حالی که این خودروها دارای سهم بازاری 14.7 درصد بودند.

در عین حال فروش خودروهای پلاگین هیبریدی با سهم 5.8 درصدی از کل بازار حدود 46 درصد کاهش یافت. مشوق‌های دولتی برای پلاگین هیبریدی‌ها در ژانویه به طور کامل حذف شد.

براساس این گزارش خودروهای بنزینی همچنان پرفروش‌ترین خودروها در آلمان هستند و فروش آنها 18 درصد افزایش یافته در حالی که 37.7 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.  فروش خودروهای گازوئیلی نیز 2.4 درصد افزایش یافت، در شرایطی که 17.8 درصد از بازار را در اختیار گرفتند.

برندگان و بازندگان

ثبت نام‌های تسلا در آلمان طی ماه آوریل با 272 درصد افزایش به 2 هزار و 420 واحد رسید. سایر برندگان این ماه شامل آلفارومئو با افزایش 163 درصدی، مینی با افزایش 70 درصدی، داچیا با افزایش 54 درصدی و سئات با افزایش 53 درصدی بودند.

در همین حال حجم فروش برند فولکس‌واگن، رهبر بازار، 24 درصد رشد یافت در حالی که مرسدس بنز، آئودی و ب‌ام‌و نیز به ترتیب رشد 27 درصدی، 25 درصدی و 4.4 درصدی را ثبت کردند. فروش اشکودا پنجمین برند پرفروش نیز 33 درصد افزایش یافت.

در نقطه مقابل خودروسازانی چون میتسوبیشی، فیات، فورد، تویوتا، سیتروئن و رنو به ترتیب افت فروش 61، 21، 19، 18، 16 و 14 درصد را تجربه کردند.

در ماه آوریل فروش خودرو در آلمان با رشد 7.9 درصد به نزدیک 870 هزار دستگاه رسید.

انجمن صنعت خودروسازی VDA آلمان پیش‌بینی رشد سال 2023 خود را از 2 درصد قبلی به 4 درصد افزایش یافت و اعلام کرد که با فروکش کردن مشکل کمبود تراشه و سایر مشکلات عرضه، تولید کارخانجات رو به رشد است.

این انجمن افزود: اکنون انتظار می‌رود فروش خودرو در آلمان در سال 2023 به 2.8 میلیون دستگاه در مقایسه با 2.7 میلیون دستگاه پیش‌بینی شده قبلی افزایش یابد.

منبع: اتوموتیو نیوز اروپا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد ۳۴ درصدی فروش خودروهای الکتریکی آلمان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است