Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

عملکرد قوی آئودی در فصل نخست ۲۰۲۳

شنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۱۵:۲۶ | کد خبر: CP- ۲۰۷۰۲ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
گروه آئودی سال 2023 را با عملکرد فروش قوی در همه مناطق و بازارهای اصلی آغاز کرده است.

به گزارش خودروپرس، در سه ماهه نخست سال جاری این گروه خودروساز حدود 422 هزار دستگاه آئودی، بنتلی، و لامبورگینی را به فروش رساند که حدود 8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

بهبود اوضاع تأمین نیمه‌تراشه‌ها به این شرکت اجازه داد تا به نحو بهترین تقاضای بالای مدل‌های آئودی را به ویژه در آمریکا و اروپا برآورده کند.

درآمد آئودی طی این مدت به 16.9 میلیارد یورو و سود عملیاتی آن به 1.8 میلیارد یورو افزایش یافت در حالی که حاشیه سود عملیاتی 10.8 درصد شرکت در نقطه نهایی هدف استراتژیک آن بود.

همچنین رشد 43 درصدی فروش خودروهای الکتریکی نشان داد که این خودروساز در مسیر صحیح قرار دارد. طی این مدت آئودی توانست بیش از 34 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را به مشتریان تحویل دهد و سهم خودروهای الکتریکی به نحو قابل توجهی از 6.2 به 8.2 درصد افزایش یافت.

در اروپا برند آئودی به مسیر رشد خود ادامه داد و طی فصل نخست امسال 181 هزار دستگاه آئودی در این منطقه به مشتریان اروپایی واگذار شد که 18 درصد بیشتر از سال گذشته است.

همچنیندر آمریکا بیش از 52 هزار دستگاه آئودی به مشتریان فروخته شد که رشد 48.6 درصدی را نسبت به فصل نخست سال گذشته نشان می‌دهد.

در چین نیز آئودی بیش از 136 هزار دستگاه خودرو را به فروش رساند آئودی توانست میزان تحویل در این کشور طی ماه مارس را 19 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد. با این حال این رقم همچون افت 15 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: ET Auto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عملکرد قوی آئودی در فصل نخست ۲۰۲۳

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است