Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

صدور مجوز تاکسی‌های خودران پونی در گوانگژو

دوشنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ۱۵:۳۹ | کد خبر: CP- ۲۰۶۸۴ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
شرکت چینی پونی آی (Poni.ai) توانست مجوز استفاده از اتومبیل‌های تمام خودران در شهر گوانگژو را کسب کند.

به گزارش خودروپرس، این شرکت فناوری به نخستین و تنها شرکتی در چین تبدیل شده که مجوز استفاده از تاکسی‌های تمام خودران برای حمل و نقل مسافران در شهر گوانگژو را کسب کرده است.

با صدور این مجوز در منطقه‌ای به وسعت 803 کیلومتر مربع در گوانگژو، مسافران این فرصت را پیدا خواهند کرد تا با سفارش از طریق اپلیکیشن PonyPilot+ به خدمات تاکسی خودران برای سفر به نقاطی چون ایستگاه‌های قطار سریع‌السیر، مترو، پارک‌ها و مناطق تجاری و مسکونی دسترسی پیدا کنند.

با استفاده از اپلیکیشن فوق مسافران می‌توانند مقصد خود را پیشاپیش انتخاب کرده و قبل از رسیدن وسیله نقلیه از این برنامه برای سفارشی‌سازی رنگ چراغ خوشامدگویی خودرو استفاده کنند.

پس از رسیدن تاکسی نیز مسافران تنها باید کد QR را روی درب سمت راست عقب اسکن کنند تا قفل آن باز شده و سپس با بستن کمربند ایمنی سفر بدون راننده خود را آغاز کنند.

گوانگژو یکی از نخستین شهرهایی در چین است که مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده را صادر می‌کند.

شرکت پونی آی در ژوئن 2021 آزمایش بدون راننده را در گوانگژو آغاز کرد و نزدیک به دو سال گذشته این آزمایش را در شرایط آب و هوایی حاد نظیر بارندگی و رعد و برق شدید و همچنین سناریوهای پیچیده جاده‌ای چون مسیرها و تقاطع‌های باریک انجام داده است.

این شرکت اکنون مجوز روبوتاکسی‌های کاملاً خودران و عمومی را در پکن و گوانگژو دریافت کرده است. پونی در روز 17 مارس مجوز روبوتاکسی تمام خودران را در یک منطقه آزمایشی در پکن دریافت کرده بود تا به یکی از دو شرکتی تبدیل شود که این مجوز را در پایتخت پکن کسب می‌کند.

براساس این گزارش مدل روبوتاکسی نسل آینده پونی مجهز به نسل ششم سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، مبتنی بر مدل هفت صندلی تویوتا سی‌نا  Autono-MaaS (S-AM) است.

منبع: Auto Tech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صدور مجوز تاکسی‌های خودران پونی در گوانگژو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است