Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ادامه صدرنشینی تسلا در فصل نخست ۲۰۲۳

یکشنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۴:۴۴ | کد خبر: CP- ۲۰۶۷۹ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
تسلا در سه ماهه نخست سال جاری جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازیگر جهانی بازار خودروهای تمام الکتریکی تحکیم کرد.

به گزارش خودروپرس، طبق نتایج فروش جهانی خودروهای الکتریکی که توسط پایگاه «insideevs» منتشر شده است تسلا، بی‌وای‌دی و گروه فولکس‌واگن به ترتیب سه بازیگر بزرگ این بازار لقب گرفتند.

براساس داده‌های موجود این سه شرکت نتایج فروش فصلی خود را نسبت به سال گذشته بهبود دادند با این حال تنها تسلا توانست یک رکورد فصلی جدید را به ثبت رساند در حالی بی‌وای‌دی و فولکس واگن آماری کمتر از فصل چهارم 2022 را ثبت کنند.

تسلا طی سه ماهه نخست امسال بیش از 422 هزار دستگاه را به فروش رساند در حالی که فروش بی‌وای‌دی چین و فولکس واگن به ترتیب 264 و 140 هزار دستگاه اعلام شد.

شرکت چینی طی این مدت فروش خود را 85 درصد افزایش داد که تا حد قابل ملاحظه‌ای بیشتر از تسلا (36 درصد) بود، گرچه از لحاظ حجم فروش حدود 160 هزار دستگاه کمتر از خودروساز آمریکایی بود.

نکته قابل توجه اینکه این اختلاف اکنون نسبت به فصل نخست سال 2022 کاهش یافته و بنابراین اگر تسلا می‌خواهد در درازمدت همچنان جایگاه نخست را در اختیار داشته باشد باید بر سرعت رشد خود بیافزاید.

همچنین گروه فولکس واگن اکنون تا حد قابل ملاحظه‌ای قدرت خود را از دست داده و از جایگاه دوم به سوم تنزل یافته، در حالی که شکاف قابل ملاحظه‌ای با تولیدکننده چینی دارد.

گفتنی است اخیراً اعلام شد که فولکس واگن از لحاظ حجم فروش برای نخستین بار از سال 2008 پشت سر بی‌وای‌دی در چین قرار گرفته است.

شایان ذکر است که تسلا در سال 2022 بیش از 1.3 میلیون خودروی برقی (رشد 40 درصدی) را به فروش رساند و در همین مدت فروش بی‌وای‌دی بالغ بر 0.9 میلیون (رشد 184 درصدی) و فولکس‌واگن نیز 0.57 میلیون دستگاه (رشد 26 درصدی) گزارش شد.

در آمار فوق تسلا بدون در نظر گرفتن کامیون‌های سمی و بی‌وای‌دی نیز بدون خودروهای تجاری و سایر برندها احتساب شده‌اند.

گروه فولکس‌واگن نیز شامل برندهای فولکس‌واگن، آئودی، پورشه، اشکودا، سئات/کوپرا و خودروهای تجاری فولکس‌واگن اما بدون اتوبوس‌ها و کامیون‌های آن محاسبه شده است.

منبع: insideevs

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ادامه صدرنشینی تسلا در فصل نخست ۲۰۲۳

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است