به گزارش خودروپرس، اولا کالنیوس در مصاحبه با روزنامه بیلد اظهار داشت که قطع روابط اقتصادی با چین یک اقدام غیرواقعبیانه است و تلاش برای انجام چنین کاری بخش عمده صنعت آلمان را در معرض خطر قرار میدهد.
اروپا در تلاش برای کاهش وابستگی خود به چین است چرا که حوادثی چون همهگیری کرونا و بحران اوکراین، خطرات وابستگی به تأمینکنندگان غالب و شکنندگی زنجیره تأمین را بیش از پیش نمایان کرده است.
با این حال کالنیوس گفت که جدا شدن از چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، "تقریباً برای کل صنایع آلمان غیرقابل تصور است."
وی افزود: "بازیگران اصلی اقتصاد جهانی شامل اروپا، آمریکا و چین آنقدر در هم تنیده شدهاند که جدا شدن از چین را غیرقابل باور میکند."
خودروسازان آلمانی به بازار خودروی چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، وابسته هستند و مرسدس بنز، «گروه خودروسازی پکن» و «لی شوفو» رئیس جیلی را به عنوان دو سهامدار اصلی خود میبیند.
چین در سال 2022 حدود 18 درصد از درآمد و 37 درصد از فروش خودروهای مرسدس بنز را تشکیل داد و کالنیوس پیشبینی میکند که این آمار در آینده رو به فزونی گذارد.
مدیر مرسدس گفت: "ارقام فروش ما در چین رو به افزایش است و من کاملاً خوشبین هستم که امسال نیز رشد خواهیم کرد. در طول دوره کرونا، چینیهای ثروتمندتر خصوصاً پساندازهای قابل توجهی را انجام دادند. این قدرت خرید قاعدتاً باید به نفع ما باشد."
منبع: رویترز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان