به گزارش خودروپرس، این پیل باتری جدید قادر خواهد بود تا فاصله این سازنده خودروهای الکتریکی با رقبای آن را بیش از پیش افزایش دهد.
طبق گفتهها باتری جدید به تسلا کمک میکند تا هزینههای هر خودروی مدل Y را بیش از 5500 دلار کاهش دهد. این سرانجام به افزایش چشمگیر حاشیه سود تسلا منجر خواهد شد.
ایلان ماسک و تسلا حدود دو سال قبل پیل باتری 4680 را معرفی کردند و از آن زمان این برند خودروساز در تلاش برای افزایش مقیاس تولید بوده است.
ادعا میشود که پیل باتری 4680 برتر از باتریهای 2170 است که تسلا در حال حاضر از آنها استفاده میکند.
باتری جدید تا حد قابل ملاحظهای بزرگتر است و بنابراین برد یا مسافت پیمایش بیشتری را با هر بار شارژ نسبت به پیل باتری فعلی ارائه میکند.
در گزارشی از رویترز ادعا شد که تسلا با افزایش اندازه فیزیکی باتری میتواند از پیلهای بسیار کمتری در هر پک باتری استفاده کند.
به طور مشخص در مدل Y کنونی حدود 4400 پیل وجد دارد اما استفاده از پک باتری 4680 این تعداد را به فقط 830 پیل کاهش خواهد داد.
پیل باتری 4680 ظاهراً از یک فرآیند روکش خشک استفاده میکند که نه تنها در مقایسه با فرآیند روکش مرطوب در اکثر باتریها از سازگاری بسیار بیشتری با محیط زیست برخوردار است، بلکه نیروی کار بسیاری کمتری را لازم دارد.
تسلا مدعی است که با آغاز تولید انبوه این باتری شاهد کاهش هزینههای سرمایهای به مقدار یک سوم خواهد بود و مصرف انرژی آن به یک دهم مقدار لازم برای روکش مرطوب خواهد رسید.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان