به گزارش خودروپرس، این سازنده چینی خودروهای الکتریکی با فروش بیش از 440 هزار خودرو در فصل نخست سال جاری توانست از رقیب آلمانی خود پیشی بگیرد.
این در حالی است که وانگ چوان فو رئیس بیوایدی ماه گذشته گفته بود که قصد دارد تا انتهای سال 2023 فولکسواگن را پشت سر بگذارد.
براساس آمار فولکسواگن دست کم از سال 2008 پرفروشترین برند در بین خودروسازان فعال در چین بوده است.
طبق دادههای صنعت خودرو که توسط بلومبرگ گردآوری شده، فروش خودروهای تحت برند فولکسواگن در چین طی سه ماهه نخست سال جاری به بیش از 427 هزار دستگاه رسید، در حالی که خودروهای الکتریکی تنها 6 درصد از این مجموع را تشکیل داد.
این روند نشاندهنده افت نفوذ برندهای خارجی در چین و در عین حال رشد تولیدکنندگان بومی در این کشور است.
اولیور بلوم مدیرعامل فولکسواگن اخیراً طی رویدادی در نمایشگاه خودرو شانگهای گفته بود: "بیوایدی بسیار، بسیار قدرتمند است. در نهایت همه چیز به حجم (فروش) مربوط نمیشود. ما میخواهیم یک کسب و کار موفق داشته باشیم و مهمتر این است که بهترین گروه بینالمللی در چین لقب بگیریم."
شرکت بیوایدی در سال 2022 موفق به فروش 1.86 میلیون خودرو شد که بیش از مجموع فروش آن طی چهار سال قبلی بود. به علاوه از هر پنج خودروی انرژی جدید به فروش رفته در چین طی فصل نخست سال دو خودرو متعلق به این شرکت بود.
این خودروساز در فاصله ژانویه تا مارس موفق به فروش 550 هزار خودرو در سطح جهانی شد که بیش از کل ارقام فروش خودرو در انگلیس طی دوره مشابه بود.
بیوایدی در حال گسترش بازارهای برونمرزی خود به ویژه در اروپا، آمریکای لاتین و آسیاست گرچه به گفته مدیر آن فعلا طرحی برای فروش خودروهای سواری الکتریکی در آمریکا ندارد.
این شرکت اعلام کرده که قصد دارد امسال دست کم 3 میلیون خودرو و احتمالاً تا 3.7 میلیون دستگاه را تولید کند.
منبع: بلومبرگ
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان