Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تحلیل آژانس بین‌المللی انرژی از رشد خودروهای برقی

چهارشنبه | ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ۱۳:۴۱ | کد خبر: CP- ۲۰۶۶۱ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرس:
فروش خودروهای الکتریکی به سرعت در حال رشد است و انتظار می‌رود از هر پنج خودروی به فروش‌رفته در سال جاری تقریباً یکی برقی باشد.

به گزارش خودروپرس، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد که برقی‌سازی سریع حمل و نقل جاده‌ای پیامدهای بزرگی برای صنعت انرژی خواهد داشت چرا که نیاز روزانه به پنج میلیون بشکه نفت را تا پایان دهه از بین خواهد برد.

براساس این گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، فروش خودروهای الکتریکی در حال رشد سریع است و انتظار می‌رود که از هر پنج خودروی به فروش‌رفته در سال جاری تقریباً یکی برقی باشد.

فاتح بیرول مدیر اجرایی آژانس در بیانیه‌ای گفت: "خودروهای الکتریکی یکی از نیروهای محرک در اقتصاد نوظهور جهانی با انرژی‌های جدید است و آنها یک تحول تاریخی را در صنعت خودروسازی در سراسر جهان به بار آورده‌اند."

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش سالانه خود پیرامون خودروهای الکتریکی اعلام کرد که انتظار دارد فروش سالانه این محصولات با رشد 35 درصدی در سال جاری به 14 میلیون دستگاه برسد.

پیش‌‎بینی می‌شود که این سهم بازاری این محصولات 18 درصد باشد که نسبت به چهار درصد در سال 2020 رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

IEA خاطرنشان کرد که اکثر قریب به اتفاق فروش خودروهای الکتریکی در سه بازار چین، اروپا و آمریکا متمرکز شده است.

به گفته آژانس، چین یکی از قطب‌های این محصول را تشکیل می‌دهد تا جایی که سال گذشته 60 درصد از فروش جهانی خودروهای الکتریکی در این کشور اتفاق افتاد.

این نهاد اضافه کرد که تدابیری چون قانون کاهش تورم در ایالات متحده که یارانه‌های سخاوتمندانه‌ای را به مصرف‌کنندگان برای روی آوردن به خودروهای برقی ارائه می‌دهد، فروش را در سال های آینده بیش از پیش افزایش می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که میانگین سهم خودروهای الکتریکی از کل فروش در چین، اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2030 به حدود 60 درصد افزایش یابد.

منبع: AFP

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تحلیل آژانس بین‌المللی انرژی از رشد خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است