Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

طرح اروپا برای قانونمندی دسترسی به داده‌های خودرو‌

سه شنبه | ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ - ۱۲:۲۲ | کد خبر: CP- ۲۰۵۹۰ | سرویس: اخبار بین الملل
کارپرسسید مهدی حسینی:
کمیسیون اروپا در تلاش برای وضع قوانینی جهت اطمینان از دسترسی منصفانه شرکت‌های خودروسازی و کاربران صنعتی به داده‌های ارزشمند خودروست.

به گزارش خودروپرس، اتوموتیو نیوز به نقل از یک سخنگوی کمیسیون اروپا نوشت این کمیسیون در تلاش برای اعمال قوانین مربوط به دسترسی عادلانه خودروسازان و کاربران صنعت به داده‌های خودروهای متصل است.

این تلاش در زمانی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ گروه‌های صنعتی از رقابت ناعادلانه شرکت‌های فناوری آمریکایی و چینی در این حوزه افزایش یافته است.

پتانسیل فوق‌العاده بازار خودروهای متصل که به گفته مؤسسه مشاوره «Fortune Business Insights» ارزش آن تا سال 2030 می‌تواند به 400 میلیارد یورو برسد باعث جنگ و جدال بین خودروسازان و کاربران صنعتی برای دسترسی به داده‌های خودرو شده است.

در این بین خودروسازان در جستجوی محصولات نرم‌افزاری و خدمات اشتراکی داده‌محور هستند که به عنوان یک ابزار درآمدزایی جدید همه چیز از عادات رانندگی گرفته تا مصرف سوخت و فرسودگی لاستیک را تحت پوشش قرار دهد.

با این حال مالکیت داده‌ها در قوانین اتحادیه اروپا به وضوح تعریف نشده که همین امر به بروز مناقشات فعلی بین خودروسازان و کسانی که می‌خواهند به داده‌ها دسترسی داشته باشند، منجر شده است.

یکی از سخنگویان اجرایی اتحادیه اروپا در ایمیلی به رویترز نوشت: "کمیسیون در حال کار بر روی تهیه یک پیشنهاد ویژه در مورد داده‌های داخل خودروست. در این مرحله ما نمی‌توانیمدرباره محتوای ارزیابی تأثیر نهایی و چارچوب زمانی بعدی برای تصویب قانون پیش‌داوری کنیم."

پس از آنکه شرکت‌های فناوری آمریکایی نظیر گوگل اخیراً با جنرال موتورز و مرسدس بنز وارد قرارداد شدند گروه‌های خدمات خودرو به کمیسیون اروپا فشار آوردند تا پیشنهاد قانونی را در زمینه دیتای خودرو ارائه دهد.

گفتنی است اتحادیه اروپا مارس سال گذشته از طرح پیشنهادی جدیدی که برای قانون داده این اتحادیه (Data Act) ارائه شده و هدف آن تنظیم و کنترل روش‌های تولید داده‌ها و شفاف‌سازی قانونی برای بازار داده اروپا است، رونمایی کرد.

طبق این قانون نمایندگان پارلمان اروپا از قوانین جدید برای دسترسی و استفاده منصفانه از داده‌های صنعتی حمایت می کنند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

طرح اروپا برای قانونمندی دسترسی به داده‌های خودرو‌

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است